logo banner
8. jan 2014 12:37  

D.A.S. Technology / rsrs.jp/en, swift bruges til klubrally

Hey folks!

Da swiften er kommet lidt i overskud i forhold til biler, har konen og jeg besluttet at den skal prøve at bruges til en sæson klub-rally.

Jeg er godt igang med at lette den for vægt, og har afstivet karossen med tårnstivere i top og bund, både for og bag. Ydermere er den sænket 30 mm.

Jeg har før kørt med k&n 57i kit, supersprint mellemrør og remus bagpotte, og der blev den rullet til 116 hk. Det er 1.5 fra 2005
I mellemtiden har jeg dog måtte skifte tilbage til standard udstødning grundet lån af bilen og solgt den anden, så nu vil jeg jo gerne have en ny, men hvad er bedst i rustfrit ? Jeg har kigget en del på de 2 firmaer, og d.a.s technology har jo også mange af de samme ting som rsrs.jp/en men er der nogen der handlet med 1 af disse 2 firmaer ? Og er der nogen der vil foretrække en rustfri udstødning frem for en anden, når det kun handler om performance ? Så vidt jeg har forstået skal det ikke over 2,5" ( 63 mm ) i størrelse da den ellers vil miste sit tryk i udstødningen.

Er der ydermere nogen der har prøvet at skifte de bagerste bremser til skive-bremser, evt. med det kit fra das technology ? og ellers har nogen gode forslag til opgradering af forreste bremser, med bedre klodser / skiver ? det handler jo meget om vægt / vejgreb / bremser i klub-rally, har kørt i 106 1,3 rallye før og den vejer jo ca 130 med det hele smilie

håber nogen kan byde ind med erfaringer med handel fra de 2 firmaer eller egen erfaring smilie

Mvh
Casper Nyland

8. jan 2014 13:14  

1

www.dastecnology.com/products jeg tror du mener denne.
www.dastechnology.co.uk/ når man søger på Google "D.A.S. Technology"

Jeg har 4-1 bananmanifolden fra DTN. Fint firma at handle med.

Modstand i udstødningen på en 4-takt motor = tab af hk.
Det er en 2-takt motor der skal være modstand i udstødningen på.
MVH                                                                                                 Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...
8. jan 2014 13:48  

2

Okay, ja jeg fik vidst formuleret mig lidt forkert mht modtryk smilie

Okay, og hvad har du efter dit bananskrald, noget specielt ? og kører du så stadig med originalt forrør / katalysator ?

Mvh
Casper Nyland
8. jan 2014 22:42  

3

Springer lige ind med spørgsmål, hvad gør folk med katalysator med bananmanifold på?
8. jan 2014 22:52  

4

http://www.piperexhausts.co.uk/piperstore/product_info.php?cPath=523_533&products_id=4678

Her kan der fås et forrør med cat, koster godt nok en lille smule
8. jan 2014 23:39  

5

Tak for det
9. jan 2014 22:58  

6

Elliott det er da denne pakke du skal have på
[Slettet bruger]
Hechmann2
9. jan 2014 22:58  

7

http://www.piperexhausts.co.uk/piperstore/shopping_cart.php?sort=2a
[Slettet bruger]
Hechmann2
10. jan 2014 12:10  

8

Der står da ikke noget om på det mellemrør at der er katalysator i ? smilie
10. jan 2014 19:29  

9

det er ikke mellemrøret der er kat på det er forrøret
11. jan 2014 02:23  

10

En 4 takts motor skal også have lidt modstand i udstødning det er blevet målt af flere at for stort udstødning giver tabt af kræfter hvis den ikke skal bruge lidt energi på det smilie jeg kører med piper 4-2-1 + forrør fra piper med power warp på det og har ellers remus mellemrør unden pot og powersound potte på og et Kn filter montrer men manifold gav min et boost på 7 hk men også et lille tab i nm smilie
12. jan 2014 20:52  

11

Er vi enige om den du linker til Helart, at man skal vælge med sports kat, så følger der kat med som der er PLADS til at montere med resten af systemet?
13. jan 2014 19:54  

12

nu du siger det tror jeg faktisk kun det forrør kan monteres sammen med pipers egen manifold
14. jan 2014 14:05  

13

Er der nogen som kender til andre muligheder for at kunne få monteret katalysator. Sammen med manifold.
17. jan 2014 04:46  

14

Simon L skrev:
En 4 takts motor skal også have lidt modstand i udstødning det er blevet målt af flere at for stort udstødning giver tabt af kræfter hvis den ikke skal bruge lidt energi på det smilie
Energi = hk - skal der bruges energi/hk for at komme af med udstødningsgasserne er der det mindre energi/hk på hjulene.

Simon L skrev:
jeg kører med piper 4-2-1 + forrør fra piper med power warp på det og har ellers remus mellemrør unden pot og powersound potte på og et Kn filter montrer men manifold gav min et boost på 7 hk men også et lille tab i nm smilie
Hvis det har givet 7 HK samt et lille tab af NM, er det ikke lavet særlig godt. Du har fået en bil som larmer men kører ikke hurtigere.
Hvad med cat. den skriver du intet om? Motorlampen lyser måske pga. manglende cat.? Hvis motorlampen lyser, kører bilen i nødprogram = mindre HK og NM.
MVH                                                                                                 Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio