Reservetanken er en del af Benzin tanken - det må have været ekspansionsbeholderen til kølesystemet i motorrummet du har kikket efter.
Det røde felt begynder først ved over 110 op til 130 grader alt efter bil mærke/model - kølesystemets normale arbejdes temperatur er ca. 85 grader.
Når en bils kølesystemet nærmere sig de 100 grader, så stopper man og finder ud af hvad der er galt - 100 grader og over stiger trykket helt vildt i kølesystemet og det kan kun lade sig gøre fordi det er et lukket system.
Det er ikke topstykket der er skyld i at vandet/kølervæsken ikke cirkulerer rundt - skylden er kølesystemet er stuppet til og/eller vandpumpen virker ikke som den skal. En luftboble højt i kølesystemet kan gøre det også hvis udluftningen ikke sidder højest, men det er ikke særlig tit det sker.
Om topstykket er defekt nu, måske, kan ske efter du har haft kørt den meget for varm 2 gange. En hugger motor koster ca. 5k.
MVH Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...