logo banner
6. jul 2015 11:26  

topstykket

Var lidt uheldig I går da bilen blev for varmt på motor vejen. Holder til Siden tjekker reserve tank for kølevæske der væske I godt nok kogende men var ikke tomt. Kører efter 5-10 min.motoren varmer igen helt op til rød fælt og slukker igen. Der efter vil bilen ikke starte op.trak den over til suzuki hvor mekanikeren siger kølevæsken kører ikke rundt I motoren der helt tørt.og han mente topstykket var gået på bilen.vil koste 12-14 tus at lave hvis det kun var topstykket.
Er der nogen der kender nogen der måske kan tjekke bilen og ikke koste en formue

6. jul 2015 12:44  

1

Reservetanken er en del af Benzin tanken - det må have været ekspansionsbeholderen til kølesystemet i motorrummet du har kikket efter.

Det røde felt begynder først ved over 110 op til 130 grader alt efter bil mærke/model - kølesystemets normale arbejdes temperatur er ca. 85 grader.
Når en bils kølesystemet nærmere sig de 100 grader, så stopper man og finder ud af hvad der er galt - 100 grader og over stiger trykket helt vildt i kølesystemet og det kan kun lade sig gøre fordi det er et lukket system.

Det er ikke topstykket der er skyld i at vandet/kølervæsken ikke cirkulerer rundt - skylden er kølesystemet er stuppet til og/eller vandpumpen virker ikke som den skal. En luftboble højt i kølesystemet kan gøre det også hvis udluftningen ikke sidder højest, men det er ikke særlig tit det sker.

Om topstykket er defekt nu, måske, kan ske efter du har haft kørt den meget for varm 2 gange. En hugger motor koster ca. 5k.
MVH                                                                                                 Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...
14. jul 2015 13:04  

2

Fik skiftet motor...Kørte kun 60000 alt gik fint indtil jg tog den ud på motor vejen ...efter 30-40 kms prøve kørsel step temperature nærmest helt op.holdt til Siden indtil motoren var kølet ned . mekanikeren siger det nok termostat
men er det lidt for tilfældigt samme problem to motorer
Vandpump virker fint
14. jul 2015 17:07  

3

Når du har skriftet motoren, så har du en anden termostat også - at begge termostater skulle være defekt lyder ikke sandsynligt

Hvad med blæseren - den er termostat styret. Starter den ind i mellem?

Har du flere gange haft brugt almindelig postvand til dit kølesystem? Hvis, kan være kalket til så der næsten ingen gennem gang er.
(just info: almindelig postevand høre ikke til i kølesystemet på en bil, der skal KUN kølervæske i).
MVH                                                                                                 Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...
16. okt 2015 16:32  

4

Køleren er måske færdig. Så køler den ikke nok og motoren bliver varm.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio