logo banner
22. apr 2018 18:19  

Ny Swift motorer 2017 og frem

Hej,

Jeg havde en Swift GLX fra 2011 (1.2 94 hk 118 Nm ved 4.800 rpm. (min havde nok 105-110 hk)) som blev skiftet til en Baleno 1.0 boosterjet i Nov. 2016.

Ikke nok med de få cm Balenoen er større som giver en del mere plads inde i, så er der meget stor forskel på de 2 motorer.

Jeg har en autotrailer og en veteranbil som til sammen har en vægt på knap et tons. Det tons efter Swiften gjorde at den skulle have nogle tæv for at motoren ikke skulle komme med nogle mærkelige resonans lyde (sejtræk). Det er noget helt andet efter Balenoen takket være motoren.

Almindelig daglig dags kørsel mærker man også tydelig forskel - 2.000 rpm. i 4-5 gear i Swiften skete der ikke ret meget når man trådte lidt på pedalen. Der sker noget i Balenoen.

Den nye Swift fås med 3 forskellige motorer, 1.2 dualjet 4 cyl. uden turbo (90 hk 120 Nm ved 4.400 rpm.), 1.0 boosterjet 3 cyl. m. turbo (112 hk 170 Nm ved 2.000-3.500 rpm.) og 1.4 boosterjet 4 cyl. m. turbo (sport) (140 hk 230 Nm ved 2.000-3.500 rpm.).
Har man brug for flere krafter, kan boosterjet motorerne let chip tunes - f.eks. 1.0 kan chip tunes til 135 hk 205 Nm.

Jeg vil klart anbefale at man køber 1.0 boosterjet - ikke nok med den trækker meget bedre end 1.2 dualjet, så køre den også en del længere km/l hvis man køre pænt.
Jeg vil også anbefale at man køber en model med ACC (aktive fartpilot) og RBS (automatisk nødbremse).

Man kan også få Balenoen og Swiften med en Diesel motor (om den kommer til DK ved jeg ikke). Det er stadig den gamle 1.3 Fiat motor (75 hk 190 Nm) som der også er i Swift 2005 og frem.

Jeg har skrevet lidt om mine biler på bilgalleriet:
www.bilgalleri.dk/bruger/313639-kim
MVH                                                                                                 Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...

Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio