logo banner
2. aug 2007 21:37  

Swift hjem fra værksted....

For to dage siden var jeg ude med min Swift og få tjekket håndbremsekablet, skiftet til de nye bremseklodser samt høre, hvorfor min Swift nogle gange lugtede, når jeg bakkede.

Bremserne:

Dem som sad på fra ny, skurede en gang imellem, dog sjældent. Mekanikkeren sagde at nu havde han skiftede til nye, som bare var 100% nice- men hvorfor larmede de så, da jeg kørte hjem? Kan det være fordi de lige er sat på? Hvad siger I til det?

Bremsekablet var helt ok, ingen problemer.

Mekanikeren sagde at der måske havde lagt til anti-rust på udstødningen, som kunne lugte eller at koblingen måske var blevet lidt varm, men at det ikke var noget, som betød noget. Han sagde, at da han bakkede, var der ingen problemer.

Hvad mener I?
Swift, 1.3 AMT Silver Metalic med sidelister.

2. aug 2007 21:53  

1

Du må prøve at køre med bremserne og se om de bliver ved med at pive. Hvis de piver skal du bare køre forbi dit værksted igen. smilie

Det kan godt være at det har været koblingen du har lugtet, hvis du har givet den lidt tæsk smilie

Mek.
2. aug 2007 22:01  

2

Tja - jeg ville køre en tur og bremse en del altså ik sindsyge opbremsninger- men bare så de blir varme.. smilie Hjælper det ik så prøv at giv den en HÅRD opbremsning - måske hjælper det.. ?? dont know.. bare en ide.. smilie smilie

Er det koblingen som mummi nævner -> der lugter er du ik i tvivl- det er jeg hvertfald ik når jeg er kommet til at ridde på min.. FØJ det stinker... smilie
[Slettet bruger]
LeneD
2. aug 2007 22:03  

3

Hvordan siger bremserne? Nye skiver og klodser kan godt skure lidt i starten indtil de bliver slidt til, så prøv at køre lidt med dem og bliver det ved må du forbi igen.
2. aug 2007 22:26  

4

DB skrev:
Hvordan siger bremserne? Nye skiver og klodser kan godt skure lidt i starten indtil de bliver slidt til, så prøv at køre lidt med dem og bliver det ved må du forbi igen.


Takker, overvejede nemligt om de skulle "slides til, så det er nok der, problemmet ligger smilie
Swift, 1.3 AMT Silver Metalic med sidelister.
2. aug 2007 22:33  

5

Lugten kan også komme fra katalysatoren. Men det er mest, hvis man har holdt med tomgang et stykke tid.
2. aug 2007 23:02  

6

Katalysatoren kan lygte af brændt pis.
3. aug 2007 01:16  

7

henrikg skrev:
Lugten kan også komme fra katalysatoren. Men det er mest, hvis man har holdt med tomgang et stykke tid.
ku8 skrev:
Katalysatoren kan lygte af brændt pis.


Præcis, snakkede med en "mekkerven" af familien, er dog godt nok Fiat-mekker, men anyhow, hans forklaring var også at det KUNNE være at der skete der ved bakning at motoren og dermed mellerør og kat vippede lidt og kom op at røre og dermed frembragte den brændte lugt, men det forklarer bare ikke rigtig at det kun(tilsyneladende) sker i AMT modellerne som Nicolai og jeg har! Derfor hælder jeg også mest til idéen om koblingen, for jeg mere gas man giver den i bakgear, jo mere lugter der! Når jeg bare bakker "alm.", så så lugter det ikke, eller meget sjældent! Men er det det, så er der efter min mening også noget i vejen, for koblingen skal ikke blive så varm og lugte så meget, ved så kort og hurtig en belastning!
Hej, kig lige forbi mit galleri!

Se billeder af 18" supertusimo alufælge samt læderkabine der er til salg! :0)
3. aug 2007 12:54  

8

Lacoste82 skrev:
henrikg skrev:
Lugten kan også komme fra katalysatoren. Men det er mest, hvis man har holdt med tomgang et stykke tid.
ku8 skrev:
Katalysatoren kan lygte af brændt pis.


Præcis, snakkede med en "mekkerven" af familien, er dog godt nok Fiat-mekker, men anyhow, hans forklaring var også at det KUNNE være at der skete der ved bakning at motoren og dermed mellerør og kat vippede lidt og kom op at røre og dermed frembragte den brændte lugt, men det forklarer bare ikke rigtig at det kun(tilsyneladende) sker i AMT modellerne som Nicolai og jeg har! Derfor hælder jeg også mest til idéen om koblingen, for jeg mere gas man giver den i bakgear, jo mere lugter der! Når jeg bare bakker "alm.", så så lugter det ikke, eller meget sjældent! Men er det det, så er der efter min mening også noget i vejen, for koblingen skal ikke blive så varm og lugte så meget, ved så kort og hurtig en belastning!


Meld lige tilbage, når du ved mere...
Swift, 1.3 AMT Silver Metalic med sidelister.
3. aug 2007 19:01  

9

uanset hvad må du for guds skyld ikke belaste bremserne hårdere and højest nødvendigt... det resulterer i skæve bræmser der "hakker i det" når du bremser... det er VILDT irriterende! smilie
DER ER INGEN SKAM I AT LIGGE BAG EN SWIFT SPORT!!!

Alt under 16" må betragtes som vinterfælge!
3. aug 2007 19:19  

10

Du skal da godt nok være hård ved dine bremser for at gøre dem skæve. Det er klart at hvis du klodser hele tiden bliver de så varme at de mister hærdningen, men alm. brug med lidt hårde opbremsninger skal de kunne klare.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio