logo banner
22. okt 2007 19:39  

Luftfilter til 05 model.

Jeg skal ha mig et nyt luftfilter til min swift.
Men jeg har hørt at der kan være problemer hvis man har en fra 05.
Noget med en lampe der lyser når man sætter det i.

Dog har jeg hørt at der er en luftfilter type som passer til hvor der ikke skulle være nogen problemer.
Er der nogen der evt. kunne give mig et link hvor jeg kan bestille et?

smilie

22. okt 2007 19:45  

1

www.astina.dk/product_info.php?cPath=335_347_475&products_id=2493
Ved ikk om det her det dur ??



Ellers er der jo simota filteret - fåes osse i T hansen til ca. 800 kr smilie
[Slettet bruger]
LeneD
22. okt 2007 19:49  

2

Hmm... ja det er jo lige det. Jeg gider ikke bruge penge på et hvis lampen så begynder og lyse... hehe!
23. okt 2007 08:15  

3

Simota sportsfilter (det som stort set alle kører med) www.thansen.dk/product.asp?c=1350654713&n=-1990334485&pn=-1990334484

Det er korrekt at der er en pære som kan begynde at lyse konstant. Det skal du blot se bort fra - du kan få "fejlen" rettet ved Suzuki.
Dety er noget med at de blot skal slette den... hmm ikke stor hjælp, men jeg er ikke mekaniker smilie
1,3 GLX Pearl White
Husk at SWIFT også kan bruges hvis du er gravid eller ammer...
23. okt 2007 08:57  

4

Jeg ville aldrig nogensinde ignorere at emmisionsadvarselslampen lyser da dette vil betyde at ECU'en køre på nødprogram som vil være at se på økonomi, ydelse osv.

Når det så er sagt så er min fra 05 og jeg har kørt med åbentfilter på den lige siden jeg fik den brugt i feb. 07' og lampen har ikke lyst pga. filteret på noget tidspunkt, bare sørg for at resette ECU'en efter montering af andet filter så spiller det fint...
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
23. okt 2007 10:15  

5

Det var det jeg mente, at suzuki skulle resette den.. læste det i en anden tråd.
1,3 GLX Pearl White
Husk at SWIFT også kan bruges hvis du er gravid eller ammer...
23. okt 2007 10:24  

6

Svimme skrev:
Det var det jeg mente, at suzuki skulle resette den.. læste det i en anden tråd.


Ja de kan slette den, men lyser emmisionslampen er der jo et problem/en fejl et sted...

Så hvis de sletter den og fejlen stadig er der vil den lyse igen og man vil igen have en bil der ikke køre optimalt pga. nødprogrammet i ECU'en...

Det jeg vil frem til er at hvis den lyser efter montering så kan man selv "resette" den vha. af den vejledning der er skrevet herinde om "tip ved montering af andet luftfilter" kan den ikke slettes ved den metode er det fordi at der er en fejl...
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
23. okt 2007 10:42  

7

Men er der så rigitg go lyd i det os?
23. okt 2007 10:52  

8

M.B skrev:
Men er der så rigitg go lyd i det os?


Jeg syntes ikke der er særlig god lyd i Simota kittet, i hvert fald ikke i den runde model som var den jeg startede med, for tiden køre jeg med en skumpaddehattefilter og det brøler på den fede måde (nærmest hvæser) hvis du spørger mig smilie
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
23. okt 2007 15:37  

9

HypeTaxx skrev:
Jeg ville aldrig nogensinde ignorere at emmisionsadvarselslampen lyser da dette vil betyde at ECU'en køre på nødprogram som vil være at se på økonomi, ydelse osv.

Når det så er sagt så er min fra 05 og jeg har kørt med åbentfilter på den lige siden jeg fik den brugt i feb. 07' og lampen har ikke lyst pga. filteret på noget tidspunkt, bare sørg for at resette ECU'en efter montering af andet filter så spiller det fint...


Kan du ikke give en hurtig forklaring på reset af ECU'en? Da jeg monterede mit filter gjorde jeg som beskrevet i den tråd du linker til, men uden held smilie
23. okt 2007 15:47  

10

DB skrev:
HypeTaxx skrev:
Jeg ville aldrig nogensinde ignorere at emmisionsadvarselslampen lyser da dette vil betyde at ECU'en køre på nødprogram som vil være at se på økonomi, ydelse osv.

Når det så er sagt så er min fra 05 og jeg har kørt med åbentfilter på den lige siden jeg fik den brugt i feb. 07' og lampen har ikke lyst pga. filteret på noget tidspunkt, bare sørg for at resette ECU'en efter montering af andet filter så spiller det fint...


Kan du ikke give en hurtig forklaring på reset af ECU'en? Da jeg monterede mit filter gjorde jeg som beskrevet i den tråd du linker til, men uden held smilie


Jeg følger den vejledning der er skrevet herinde, det eneste jeg gør anderledes er at batteripolerne er afmonteret i mindst 30 min. og efter de er monteret igen sætter jeg blæseren på 2 tænder A/C og starter bilen uden brug af nogen pedaler, herefter for den igen lov til at stå i mindst 30 min. i tomgang for at lære at stå i tomgang igen...

Grunden til at jeg tænder blæser og A/C er for at den lære at køre med den mest almindelige belastning som for mit vedkommende er blæser på 2 og A/C tændt....
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
23. okt 2007 22:45  

11

HypeTaxx skrev:
DB skrev:
HypeTaxx skrev:
Jeg ville aldrig nogensinde ignorere at emmisionsadvarselslampen lyser da dette vil betyde at ECU'en køre på nødprogram som vil være at se på økonomi, ydelse osv.

Når det så er sagt så er min fra 05 og jeg har kørt med åbentfilter på den lige siden jeg fik den brugt i feb. 07' og lampen har ikke lyst pga. filteret på noget tidspunkt, bare sørg for at resette ECU'en efter montering af andet filter så spiller det fint...


Kan du ikke give en hurtig forklaring på reset af ECU'en? Da jeg monterede mit filter gjorde jeg som beskrevet i den tråd du linker til, men uden held smilie


Jeg følger den vejledning der er skrevet herinde, det eneste jeg gør anderledes er at batteripolerne er afmonteret i mindst 30 min. og efter de er monteret igen sætter jeg blæseren på 2 tænder A/C og starter bilen uden brug af nogen pedaler, herefter for den igen lov til at stå i mindst 30 min. i tomgang for at lære at stå i tomgang igen...

Grunden til at jeg tænder blæser og A/C er for at den lære at køre med den mest almindelige belastning som for mit vedkommende er blæser på 2 og A/C tændt....


Det vil jeg prøve når jeg har tid så smilie Tak for det
24. okt 2007 07:55  

12

good tips HypeTaxx - det vil jeg også prøve - efter jeg har sat min simota og supersprint bagpotte i så står tomgang på 1500RPM og når det er koldt koldt nat så er den næsten op på 2000rpm
- Mojo -
Software Engineer

Uploadet fil

29. okt 2007 11:38  

13

30min tomgang er noget overkill.
Tar heller ikke 30min at nulstille ECU'en, bare tag polerne af batteriet, sæt tænding på og træd bremsen i bund i 2 - 3min, så er strømmen væk.
Lad bilen stå og futte 10min i tomgang og så ud at køre med pedalen i bund indtil motoren føles "rigtig". Den vil med garanti køre lidt sjofelt i starten fordi den skal indstille sig selv, kan godt tage 20 - 30km.

Og aldrig ignorere en lampe der lyser ;)
Swiftens luftmassemåler er ikke noget at råde hurra for, så man kan godt være så uheldig at lampen tænder ved montering af andet filter da den ikke kan hitte ud af at give motoren nok at leve af, så blir blandingen for mager, motoren blir for varm, osv. Ikke noget man bør køre rundt med i længere tid. Min egen swift havde desværre det problem.
Men den går ikke i nødprogram, det gør den kun ved alvorlige fejl. Så snakker vi ca. 20hk når den gør det trick :P
30. okt 2007 17:50  

14

Meget muligt det er overkill, men jeg har aldrig mødt et elektronisk kredsløb der slettede alle info på 2-3 min. uden strøm...
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
13. nov 2007 16:55  

15

Bliver spændende, jeg tror jeg skal igang med simotta luftfiltret her efter jul & nytår..
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio