Larsfn85 skrev:
der er meget mere moment i diesel. når du kører 100 og tråder på speederen kan du virkelig stadig mærke den trækker når du skal højere op i fart. Der sker ikke noget når man gør det i benzinen
HypeTaxx skrev:Larsfn85 skrev:
der er meget mere moment i diesel. når du kører 100 og tråder på speederen kan du virkelig stadig mærke den trækker når du skal højere op i fart. Der sker ikke noget når man gør det i benzinen
Det er jeg så ikke helt enig i...
Klart der er mere moment i diesel'en det vil der altid være specielt i de lave omdr.
Meen benzineren jo bare som næsten alle andre små motorer de skal op i omdrejninger før at de har momentet altså betyder det rigtige gearvalg rigtig meget.
Når det er sagt siger det næsten sig selv at 5. gear ikke er det optimale til accellere ved 110 hvor den så vidt jeg huske tager ca 3,5k omdr.
Blot mine få cents til emnet...
Larsfn85 skrev:
kan godt være men der er stadig meget mere trækkraft i den, jeg kunne aldrig finde på at smide den i 4. gear ved 120kmt, og der sker ikke noget når man kører 120 i 5. og vil højere op det gjorde der altså i dieslen