logo banner
23. feb 2009 01:56  

Swift tuning 2009

Hej Swift-drenge og piger!
Jeg har haft min lille riskoger i godt et år og jeg har fra startet ærgreret mig over bilens moment og hk.
Model 1,5 GLX
Alt udstyr er standard.

Min plan er som følger (i nævnte rækkefølge):
K&N Element
Remus bananmanifold
K&N PowerWrap
Remus mellemrør
Remus udstødning (uspecificeret)

Som det sidste overvejer jeg, at afprøve UTUNE fra Landberg, eftersom det virker som det eneste fornuftige bud på en ECU-tuning, der kan genindlæse original indstillingerne.

Det er min plan, og den bliver sikkert dyr..

Drenge (og piger?), det er jer der har prøvet det og forstand på det... Hvad synes I?
Hvid 1,5 GLX, 5d, 2007

23. feb 2009 09:23  

1

Jeg tror ikk det er noget du får noget ud af..

Skal det være så gør det ordentligt..

Få den boret op, til en 1,6 få nogle ordentlige stempler i, osv osv osv, og så få noget tryk på..
23. feb 2009 12:45  

2

jeg giver kunz ret
23. feb 2009 19:35  

3

Mener I virkelig det?

Drenge der må være en mulighed for at ændre ECU'en, så spanden kan få flere heste..

Det med at ændre motoren, kommer jo til at koste i flere retninger... bilen er jo en anden efterfølgende.. så at sige.. ?
Hvid 1,5 GLX, 5d, 2007
23. feb 2009 22:10  

4

tror du kan regene med ca. 10 - 15 HK på det der,,,

ecu tunningen ved jeg ikke hvad det kan give, men swiftens motor er jo ikke bygget til så mange HK, så skal du over 150 - 160 HK skal du nok have ombyggede motoren på den...
24. feb 2009 09:52  

5

Jeg går selv og leger lidt med tanken om engang til næste år, at pille motoren ud, og få den boret op, til en 1,6 få fat i nogle kompressor stempler fra en corolla, og så self pakninger osv der kan holde, og så sætte en turbo på, og så få kørt den ind med noget megasquirt.. Og så få sat skiver bagpå, og andre bremser foran.. Og så måske bagefter undersøge hvor meget det vil koste og få den godkendt smilie Målet, hvis jeg går igang, er omkring 300 HK.. Har nemlig en kammerat jeg snakkede med det om.. :P

Tanken kunne være meget sjov.. men nu må vi se smilie
24. feb 2009 12:02  

6

HAHAHA... Det er jo INSANE, det du har planlagt, Kunz.. Her sidder jeg og fedter med et par heste her og der og så snakker du 300hk smilie

Ideen er sindssyg smart, for når bilen så skal synes, smider man bare den gamle motor i og så er der intet afgiftssmæk..

Jeg tror jeg vil starte med standard tun... udstødning osv.. for ellers, som I begge siger, skal jeg nok over i noget mere hidsigt smilie

Tusind tak for svar smilie
Hvid 1,5 GLX, 5d, 2007
24. feb 2009 12:08  

7

300HK i swift motoren?

tror det er stærkt overdrevet, selv med nye stempler og noget tryk på....
mener at den stærkeste swift i danmark har 180 HK, og drn er bygget alt om i motoren på den, og det har kostet meget meget mere end en ny sport koster, bare at bygge det op...

så du skal have mange penge i lommen får at komme op på 300 HK, og motoren skal holde til det.

blokken bliver i øvrigt for tynd hvis du bore den op til 1,6 l,,,, det er kun lige at man kan gøre det, og så skal man passe på med at tune den mere, så flækker blokken bare...

men med stempler og turbo, så regn med at nå 160 HK... og regn så med 80.000 kr...
24. feb 2009 12:13  

8

Daniel

Jeg skal overhovedet ikke sige dig imod, for indtil videre har vi ikke undersøgt noget overhovedet, kun snakket om det.. Men ellers må vi jo bar ud og investere i en anden motor, og tilpasse.. For hvis jeg først går igang, skal det også gøres ordentligt.. Ellers kan det være lige meget..

Men jeg indrømmer gerne vi har ikke undersøgt så meget endnu.. Det er jo stadig kun ved snakken.. ;)

Men stadig ideen om 300 HK i en swift.. Wanna race.. :P heh
26. feb 2009 00:41  

9

Kan sgu´ godt følge Jer... en Swift m. HK 200+, ville få de fleste til at pisse i bukserne, men desværre er det bare en uegnet basisbil til sådan et projekt, ihvertfald rent motormæssigt, uanset om det er 1.3/1.5/1.6 Sport. Jeg har efterhånden lært at affinde mig med de begrænsede kræfter (på trods af at ha´ ejet mere end én HK 250+ biler) - plejer at fortælle folk, at hvad den ikke har i effekt, det har den i køreegenskaber/manøvreringsevne... (efter en smule modificeringer naturligvis) Det er noget nær det nærmeste man kommer på en rigtig go-kart... man skal bare turde køre den næsten på samme måde. WANNA RACE....!??? Man racer sjældent længere end til næste lyskryds, eller til modstanderen har givet op! Til den slags race er det min erfaring at den mest effektfulde, den sjoveste, mest overraskende og ikke mindst billigste effektforøgelse, et NOS-system!!! SÅ har du en Swift med 180-200 HK, hvoraf halvdelen, bliver sluppet løs på én gang med et røvspark af moment til følge... I 15 SEKUNDER!! Hvis ikke du er foran efter det tidsforløb, så glem det... så kommer du aldrig foran uanset hvad!!!!

NEEEJJJ.... det skader ikke nødvendigvis motoren!!! Hvis man ikke overdriver dysestørrelsen (ca. 80-100% effektforøgelse på standardmotor, kan sagtens holde) Monteringen er udført korrekt og man ikke ikke har systemet aktiveret længere end ca. 12-15 sekunder, lider motoren stort set ingen overlast. Det er manglende smøring i cylinderen, der anses for kritisk... men selv efter den nævnte tid, er der stadig oliebestanddele tilbage i cylinderen, fuld smøringseffektive. Motortemperatur er OVERHOVEDET ikke noget problem, da NOS er en "kold" gas, som snarere køler cylindere end opheder dem.

Et fornuftigt system kan vel erhverves incl. mont. for små kr. 15.000,-.... dvs. kr. 150,- pr. HK i modsætning til konventionel tuning der som hovedregel, koster min. kr. 1.000,- pr. HK.

Hvis man ikke har prøvet bare én tur i en bil med NOS, har man en unik oplevelse til gode... Kan også varmt anbefales at prøve det på MC... hvis man kan li´ at ryge på baghjulet ved skift 5./6. gear og først sætte den ned igen ved 250 km/t. c",)

(Ikke en påstand om at at NOS er bedre end konventionel tuning eller trykladning mv., BESTEMT IKKE... Men billigt alternativ hvor de fleste kan være med og smage noget der ligner det ultimative... Er jo bare legetøj, ikk`!?
Mvh. ZNILLERZ c",)

GL-J 4x4 Blueish Black Pearl, OZ Ultraleggera Black 215/35-18", H&R 35 mm sækning, A/C, Bi-Xenon + Xenon Fogs 8000K, All BLACK backlights/turnsign. + Side- / Rear windows, short-shift, Remus mellemrør + Bagpotte, 2-delt læderkabine sort/grå, KN 57i Performance Induction Kit - custom fitted, De-badged.
27. feb 2009 13:57  

10

i tilfælde af uheld er det bare ikke fedt at stå med total ulovlig bil jo !!! så husk at forsikringen ikke dækker !!! køb dog fra starten en bil med de ønskede hk !!! evt swift sport 125hk corsa opc 192 hk osv osv smilie
henningv
27. feb 2009 14:38  

11

i
henningv
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio