Kan sgu´ godt følge Jer... en Swift m. HK 200+, ville få de fleste til at pisse i bukserne, men desværre er det bare en uegnet basisbil til sådan et projekt, ihvertfald rent motormæssigt, uanset om det er 1.3/1.5/1.6 Sport. Jeg har efterhånden lært at affinde mig med de begrænsede kræfter (på trods af at ha´ ejet mere end én HK 250+ biler) - plejer at fortælle folk, at hvad den ikke har i effekt, det har den i køreegenskaber/manøvreringsevne... (efter en smule modificeringer naturligvis) Det er noget nær det nærmeste man kommer på en rigtig go-kart... man skal bare turde køre den næsten på samme måde. WANNA RACE....!??? Man racer sjældent længere end til næste lyskryds, eller til modstanderen har givet op! Til den slags race er det min erfaring at den mest effektfulde, den sjoveste, mest overraskende og ikke mindst billigste effektforøgelse, et NOS-system!!! SÅ har du en Swift med 180-200 HK, hvoraf halvdelen, bliver sluppet løs på én gang med et røvspark af moment til følge... I 15 SEKUNDER!! Hvis ikke du er foran efter det tidsforløb, så glem det... så kommer du aldrig foran uanset hvad!!!!
NEEEJJJ.... det skader ikke nødvendigvis motoren!!! Hvis man ikke overdriver dysestørrelsen (ca. 80-100% effektforøgelse på standardmotor, kan sagtens holde) Monteringen er udført korrekt og man ikke ikke har systemet aktiveret længere end ca. 12-15 sekunder, lider motoren stort set ingen overlast. Det er manglende smøring i cylinderen, der anses for kritisk... men selv efter den nævnte tid, er der stadig oliebestanddele tilbage i cylinderen, fuld smøringseffektive. Motortemperatur er OVERHOVEDET ikke noget problem, da NOS er en "kold" gas, som snarere køler cylindere end opheder dem.
Et fornuftigt system kan vel erhverves incl. mont. for små kr. 15.000,-.... dvs. kr. 150,- pr. HK i modsætning til konventionel tuning der som hovedregel, koster min. kr. 1.000,- pr. HK.
Hvis man ikke har prøvet bare én tur i en bil med NOS, har man en unik oplevelse til gode... Kan også varmt anbefales at prøve det på MC... hvis man kan li´ at ryge på baghjulet ved skift 5./6. gear og først sætte den ned igen ved 250 km/t. c",)
(Ikke en påstand om at at NOS er bedre end konventionel tuning eller trykladning mv., BESTEMT IKKE... Men billigt alternativ hvor de fleste kan være med og smage noget der ligner det ultimative... Er jo bare legetøj, ikk`!?
Mvh. ZNILLERZ c",)
GL-J 4x4 Blueish Black Pearl, OZ Ultraleggera Black 215/35-18", H&R 35 mm sækning, A/C, Bi-Xenon + Xenon Fogs 8000K, All BLACK backlights/turnsign. + Side- / Rear windows, short-shift, Remus mellemrør + Bagpotte, 2-delt læderkabine sort/grå, KN 57i Performance Induction Kit - custom fitted, De-badged.