logo banner
20. maj 2009 19:14  

Ville ikke starte med det samme?

Ja som sagt så ville den ikk komme igang med det samme idag da vi havde været inde at handle. Hva kan det skyldes på så en ny bil? Andre der har prøvet det?

21. maj 2009 21:14  

1

Har oplevet det samme et par gange.. Ved ikke hvad det skyldes, så kan ikke hjælpe dig med en forklaring.
22. maj 2009 14:00  

2

jeg tror det kan skyldes to ting.

Hvis du i løbet af, lad os sige en uges tid, stort set kun har køre korte ture, så kan du godt risikere at " batteriet ikke er opladt helt" hvis man kan sige det sådan.. Har en ven som også har en helt ny bil, som også gik død pludseligt - og det viste sig at hans batteriet var på et meget lavt niveau.. Værkstedet mente det var fordi han havde kørt mange korte ture efter hinanden.-
Men om det passer skal jeg ikke kunne sige. men det er da en mulighed?

ellers kan det skyldes at du har "startet" bilen for hurtigt? Altså når du propper nøglen i, så drejer du måske bare hele vejen..

Jeg plejer altid lige at dreje nøglen hen til det punkt inden du starter bilen, og så lige venter to sekunder.. Har nemlig prøvet at starte min bil med " det samme" og der kunne den næsten heller ikke starte..

Kan ikke helt huske hvad det skyldes, men den skulle være god nok..
Mr. Swift Le
1.3 DDIS GLA-aircon 5dørs årgang 2008
22. maj 2009 14:26  

3

Ovenstående kunne være en god mulighed!

Det kan også være tændrør (tændkabler) der muligvis skal skiftes! de holder jo en ca. 10.000 km

22. maj 2009 17:54  

4

Bakermann skrev:
Ovenstående kunne være en god mulighed!

Det kan også være tændrør (tændkabler) der muligvis skal skiftes! de holder jo en ca. 10.000 km



Arhhh både tændrør og i særdeleshed tændkablerne skulle gerne holde mere end 10.000 km.

Det kan sagtens være batteriet hvis du køre mange korte ture og det ikke bliver ladet op. Starteren sluger en del ampere
23. maj 2009 09:05  

5

Køre 80 km til og fra arbejde hver dag så det er nu ikke det. Og batteriet er skam helt nyt
23. maj 2009 09:10  

6

mener at have læst et sted at det har noget med kompressionen at gøre.. det er lige som om den hakker lidt og trækker lidt inden den kommer helt igang.. altså som om den går op 2-3 cylindere ikke?
23. maj 2009 10:05  

7

Patrick: Så kan det godt være mulighed to som jeg nævnte? Har du lagt mærke til om du drejer nøglen hele vejen med det samme?

Ellers ska jeg ikke kunne sige hvad det kan skyldes..
Mr. Swift Le
1.3 DDIS GLA-aircon 5dørs årgang 2008
23. maj 2009 10:39  

8

#4 DB

Det var derfor jeg skrev tændkabler i parantes ;) men jeg troede det var en tommelfingerregl med 10K km for tændrør? kun på ældre biler eller hvad?

/
23. maj 2009 10:58  

9

Min starter aldrig hvis nøglen drejes hele vejen . Sætter altid tænding på og venter med at starte til prøve lamper slukker smilie Har fået fortalt at det er start spærre der lige ska bruge et halvt sek.
23. maj 2009 12:03  

10

den med kompression lyder meget fornuftig - jeg har også ladet mig fortælle at indsprøjtningen lige skal "vågne op" og lige have et sekund eller to for at kunne komme igang - noget med at den i præncippet er "druknet" uden helt at være det så den skal kæmpe lidt med lidt restbenzin - men det er alt sammen sparkdæk-snak, så om det passer ved jeg ikke smilie
Havde engang en swift - så kom der et skilt flyvende ind i siden på mig under min ellers så fredelige kørsel. needles to say; lynet blev godt og grundigt gennemkneppet!

Swift 1,3 GL-A 05 3D
24. maj 2009 09:50  

11

Har jeg måske gjort nogen gange men drejer aldrig med det samme
25. maj 2009 17:38  

12

Det kan også skyldes at du slipper nøglen for hurtigt altså trode du havde startet så skylder benzinen olien fra cylindervæggene væk, og stempelringene kan ikke skabe kompression nok selv og så har motoren ingen kompression. Hold derefter speederen helt i bund og så kør starteren og hvis det ikke lykkes så vent lidt og giv det en tur til
8660
25. maj 2009 20:40  

13

Bakermann skrev:
#4 DB

Det var derfor jeg skrev tændkabler i parantes ;) men jeg troede det var en tommelfingerregl med 10K km for tændrør? kun på ældre biler eller hvad?

/


Har aldrig hørt om 10k km på tændrør :P Kan ikke huske Swiften, men mener det er 45 k. På Chevrolet ved jeg at de kører 30 k på alm, og 90 på platin.
25. maj 2009 20:51  

14

DB skrev:
Bakermann skrev:
#4 DB

Det var derfor jeg skrev tændkabler i parantes ;) men jeg troede det var en tommelfingerregl med 10K km for tændrør? kun på ældre biler eller hvad?

/


Har aldrig hørt om 10k km på tændrør :P Kan ikke huske Swiften, men mener det er 45 k. På Chevrolet ved jeg at de kører 30 k på alm, og 90 på platin.


Swiften kører også platin rør og skiftes ifølge servicebogen først ved 105k km smilie
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio