For det kan du starte med at forklare det hele lidt bedre.. svært ud fra hjælp turbo bla bla.
Er det rigtig chiptuning af din ddis, altså omprogrammering af din motorstyring?
eller er det bare en common rail box der er kommet på som ændre brændstof fordelingen??
Hvis det er en common rail box, altså en chipbox som er kommet på er det ret nemt at fjerne fejlen.. Alle af denne type har en eller anden form for justering inden i man kan justere manuelt ,altså skrue op/ned for virkningen/effekten på boxen.. hvis denne står på MAX og du stadig har partikelfiltre på vil dit filtre sode til.. når dette sker vil dit display vise motor fejl.. lidt som at køre uden turbotryk kan det måske føles.. og du kan køre max 40km/t eller noget i den stil og alt dit moment i bilen er væk...
HVIS dette er din situration skal du gøre følgene.. (har selv døjet med det da jeg havde box)
1. Pille strømen fra din bil..
2. Pille din boks af din bil, justere denne til et mindre nivo din bil kan klare pga du har partikelfiltre.. prøv dig frem metoden.. altså hvis det sker igen så start forfra med guiden
3 Sætte strøm på din bil igen UDEN at sætte din box til igen endnu
4 Starte din bil køre lidt rundt, på et par få km vil dit partikelfiltre være brændt rent igen og du kan mærke den køre som før..
5 Pille strømen fra din bil igen.
6 Plugge din ny justerede Box på din commonrail igen.
7 Sætte strøm på og så er du kørende igen!
håber det kan hjælpe..
hvis det er en omprogrammering du har fået og ikke en box skal du ned til sæby igen og havde ham til at drosle den ned til et nivo du kan klare med partikelfiltre ELLER fjerne filteret ;)