logo banner
20. jul 2009 13:18  

1,3 el. 1,5.

Jeg står og skal købe en dejlig swift, men jeg kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om det skal være en 1,3'er eller 1,5'er?

Jeg har hørt at de begge faktisk fra fabrikken har flere HK end der er oplyst... Godt smilie
1,3'eren skulle have lidt dårligere bundtræk, tror i det ville gøre en forskel at sætte en sportsudstødning og simota luftfilter på? eller vil der slet ikke være noget at mærke?

1,3 (med sportsudstødning og simota) eller 1,5?

På forhånd tak ;)

20. jul 2009 13:38  

1

Jeg har selv 1,3 med Supersprint racing potte på, og greenline luftfilter, og jeg er ganske godt tilfreds, men prøv at kigge på Svimme´s røde 1,5, den er til salg, rigtig fed....
20. jul 2009 17:59  

2

Du er godt tilfreds med bundtrækket?

Hvordan finder jeg så lige den? smilie
20. jul 2009 18:03  

3

Jeg er ganske godt tilfreds med min egen, men selvfølgelig det er jo ikke en sportsvogn, der bare rykker, men rykker ok, i forhold det er en 1,3

Men her er linket

www.suzukiswift.dk/topic/?TopicID=5733&title=S%3A%20R%F8d%20Suzuki%20Swift%20GLX
20. jul 2009 18:55  

4

Okay lyder godt.

Har du kunnet mærke forskel i forhold til før og efter sportsudstødning og greenfilter?

Den er desværre lidt for dyr i forhold til mit prisleje...
20. jul 2009 19:00  

5

Den har 11 hk mere end standard, målt på rullefeldt, og det var kun med udstødningen, og ja du kan godt mærke lidt
20. jul 2009 22:32  

6

jeg ville købe svimmes hvis hvis jeg var dig
20. jul 2009 22:51  

7

Har squ ikk pengene desværre smilie
20. jul 2009 22:52  

8

Synes også seriøst at du skal overveje Svimmes, snak med banken eller kan jo også købes med Suzuki finans
20. jul 2009 23:35  

9

1,5'eren skulle have lidt mere bundtræk på motorvejen.. der halter 1,3'eren altså lidt..

Snak med Theomninator hvis det er.

han har kørt 1,3L først og 1,5L bagefter..
21. jul 2009 07:16  

10

Jeg har én af begge... både en 1,3 og en 1,5.
Der er lidt kvalitets forskel på dem. Generelt så synes jeg at finnish er bedre i en 1,3'er (hvis den er lavet i japan). Forskellen er bl.a.

1,3 har følgende, som ikke er i 1,5
Antenne placeret bagerst (mod antenne i front)
krom ringe omkring dyser og ventilations (mod plastik alu-farvet)
Krom håndtag (mod plastik alu-farvet)
læderrat (mod standard)
el-ruder i bag (5 dørs) (mod manuel rudehejs)
og et par andre småting (som eks en mindre motor smilie)

Netop derfor udskiftede jeg en del af det oprindelige udstyr, da jeg købte min 1,5.
Skiftede bla.
alm rat til org suzuki sportsrat
plastik alu håndtag til krom
plastik alu dyser til krom
og så lige lidt mere.

Jeg ville vælge at købe en 1,3'er. Der spares lidt på pengepungen, og de penge kan evt. bruges til andre dele - anlæg, bagpotte, mellemrør, luftfilter, alufælge, vinterdæk eller lignende)

Du kan naturligvis også overveje at købe min, såfremt det er interesse.
Den kan evt. finansieres gennem suzuki. (Jeg sælger den til dem, og de sælger den til dig.) Evt. kan vi snakke om priser, hvis det er.... der er jo inkl. en masse ekstra lir, så hvis der er noget du ikke vil have med, kan jeg evt. sænke prisen. (eks. alufælge med vinterdæk, ekstra undervognsbehandling, lakforsegling, mm)

/Svimme
1,5 Creme/Blanksort GLX 2008
21. jul 2009 12:21  

11

Altså hvis det er så skal vi helt ned i 125k?
21. jul 2009 23:53  

12

Jeg har en 1.3 og den er jeg godt tilfreds med..

Den er målt til 104.5 hk og den sku have 92 hk.. Og jeg har ikk lavet noget endnu..

Jeg kører meget på motorvej og sys den rykker fint.. Når jeg ska op i fart fra 110/120 km/t til 140-150 km/t så smider jeg den i 4 og så får den noget gas og så ryger den nemt op.. Hvis man holder den i 5 er den ikk så ivrig efter at kommer derop så hurtigt men den kommer da derop og man spare lidt benzin..

Jeg er glad for at jeg sparede pengene og købte en 1.3er iforhold til 1.5er..

Held og lykke med dit bilkøb..
22. jul 2009 10:34  

13

simon da silva skrev:
1,5'eren skulle have lidt mere bundtræk på motorvejen.. der halter 1,3'eren altså lidt..

Snak med Theomninator hvis det er.

han har kørt 1,3L først og 1,5L bagefter..

Jep - jeg har først kørt en 1,3'er og så en 1,5'er. Som Svimme siger er finishen på en japansk 1,3'er meget pænere...
Mht motoren kan man sagtens mærke forskel, synes jeg. 1,5'eren har lidt mere bundtræk, især på motorvejen. Ved bykørsel er det næsten det samme.
Den kører selvfølgelig også mindre på literen ja, men det er ikke det store. Ca. 1 km/l mindre end hvad jeg gjorde i 1,3'eren...
[Slettet bruger]
-
22. jul 2009 18:38  

14

hva kører du i nu ? vis du har lidt hk under hjælmen vil en 1,3 virke alt for sløv smilie en 1,5 kan sådan mild sagt føles lidt frisk, har selv en 1,5, den er ikke hurtig, men det er nok , en 1,3 er bestemt ikke sjov på motorvej smilie
henningv
22. jul 2009 23:56  

15

Jeg er rigtig godt tilfreds med min 1,3'er. Selvom den er med automatgear (automatisk manuelt gear), oplever jeg den som særdeles frisk. Se selv her:

www.youtube.com/v/4lk1FqUPQoU

Videoen er optaget på flad (motor-)vej med 15" fælge, halvtom tank og 1 person i bilen.

Performance-mæssigt er den helt standard.
23. jul 2009 08:29  

16

fin video... meeeeen jeg er ikke helt vild med at du oplyser at der kun er 1 person i bilen. Hvem har optaget det mens du koerte 140 kmt?
1,5 Creme/Blanksort GLX 2008
23. jul 2009 08:45  

17

Man kan godt have 2 hænder på rattet samtidig med at man holder et digitalkamera i den ene, når man ikke skal skifte gear selv. smilie
27. aug 2012 12:34  

18

Syntes 1.5 trækker rigtigt sundt når man smider dele i den men std syntes jeg den er død smilie så den skal nok havde noget luftfilter og udstødning ville jeg sige smilie hvis det den smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio