ER DER NOGEN DER HAR RENSET SIT SIMOTA-FILTER, KØRT MERE ENDE 1000km UDEN AT LAMPEN BLIVER TÆNDT?
Inden jeg købte mit Simota-Kit bemærket jeg mig at flere fik tændt motorlampen efter å have monteret sit kit.
Fuld af redsel fik jeg mit monteret, og det hele gik så fint. Kørte 9.000km og tænkte det nu var dags for at skifte det ud.
Jeg finder ingen pladser hvor de sægler kun det blå filter, og de brune Simota Filter ved T.Hansen er alt for store.
Så købte jeg et rænsekit.
Gjorde lige som der står på netsiderne.
Fik blæst det hele helt rent.
Sprayet med olie, den trak ind nogle timer.
Så, for en sikkerheds skyld koblet jeg filteret på vores støvsuger og den sugde luft igennem filteret i 15 minutter.
(For at eventuelle olieræster skulle ende op i støvsugeren i stedet for på luftmåleren).
Filter blev monteret, og det hele kørte fint. 900km senere tænder lampen.
Jeg resetter ECU, og lampen slukker. Efter 100km tænder lampen igen.
Søger her på forumet efter Simota og motorlampe, og det viser sig at være et MEGET stort problem.
Nogen får motorlampen tændt lige efter montering af nyt kit. Andre får lampen tændt efter udført ræns.
ER DER NOGEN DER HAR RENSET SIT SIMOTA-FILTER, KØRT MERE ENDE 1000km UDEN AT LAMPEN BLIVER TÆNDT?
For mig virker Simota-kitet til at få tændt motorlampen enten i forbindelse med montering, eller efter første gang det bliver rænset.
Skal jeg bare købe et helt nyt Simota Kit, eller vil lampen stadig blive tændt?
(Måske kan jeg lige godt bare montere det originale luftfilter igen, for jeg har nu en stærk teori om at oliefilter og Swift ikke går godt sammen. Jeg mistænker at noget olie har kommet på luftmåleren. Og lad nu være med at linke til den K&N tæsten der viser at olie ikke kan komme fra filter og på luftmåleren. For det tror jeg sagtens det kan i forbindelse med et Simota-filter og gør-det-selv-rens).