logo banner
4. okt 2009 16:34  

30.000 km ved "uautoriseret" værksted....1139,75 kr?

Jeg kan se der er flere emner angående priser på dette service, men har aligevel valgt at starte et nyt.

Jeg har lige i sidste uge fået min Swift serviceret for anden gang. Da det af forskellige omstændigheder ikke var praktisk at bruge forhandleren valgte jeg at tjekke prisen hos en uatoriseret. Jeg kørte til min lokale SuperDæk forhandler fordi de reklamerde med service der overholder garanti på deres hjemmeside. Jeg fik et chok da de gav mig prisen, først omkring 800 kr, de havde dog glemt time prisen, så den endte på 1300,- kr.
Jeg bestilte en tid, men var aligevel lidt mistænksom. Så da jeg ankom bad jeg dem gennemgå alle punkter, som anført i servicebogen, med mig. De sagde at de havde præcise anvisnger i deres interne edb system, og de passede også overens med servicebogen.
Da jeg hentede bilen om eftermiddagen fik jeg regningen........1139,75 kr inkl. moms.
De sagde at at de kun behøvede 0,7 time for servicen....

Forhandleren ville have ca. 4000 kr for det samme. Hvordan hænger dette sammen?

Til oplysning fik jeg skiftet dette:
Ventildæksel
Oliefilter
Olieskift incl 4 l olie
Hjælpe materiale
Bremse,- køler- og srinklervæske.
Gearolie
div. miljø tillæg.

Derudover kan jeg opplyse at jeg i sommers, for egen regning, har fået skiftet bremseskiver på grund af piven. Dette blev gjort ved forhandleren efter 23000 km.

4. okt 2009 20:12  

1

Jeg tror desværre ikke helt deres service har omfattet Suzukis instruktioner på 0.7 time

Så vidt jeg ved plejer Suzuki at skifte kølevæske og bræmsevæske, hvor de uautoriserede som regel bare kontrollerer det.

Derudover bliver der også justeret ventiler ved Suzuki, hvilket jeg måske regner med der er blevet gjort ved din, siden den nye ventildækselpakning?

Timeprisen ved Suzuki ligger nok ca. på det dobbelte af et u-autoriseret værksted, og det samme gør reservedelspriserne så som olie osv.
4. okt 2009 21:28  

2

Kan sige at man ikke kan lave en 30.000km på 0,7 timer.. Det tager lidt over 2 timer..
Der skal ikke skiftes gearolie før ved 45.000km
Der skal dog skiftes bremsevæske ved 30.000km og justeres ventiler, og de ventil brikker man bruger til at juster med kan ikke fået uorginal, så tror sku ikke "superdæk" har været forbi SUZUKI og hente nogle orginale justerbrikker.
Så skal der renses/skilles bremser og smøres op, både for og bag..
Du er vist blevet taget godt ved næsen efter min mening..
www.Christensen-Motorsport.dk
4. okt 2009 22:43  

3

Er der nogen der kender til service hos Suzuki i Helsingborg. Fik tilbud på et 30.000 km service, til 2595 SEK ?

Opfylder de alle krav. ???
6. okt 2009 19:43  

4

Suzuki værkstederne skulle gerne opfylde kravene, det er jo dem der skal lave den på garantien hvis der er noget, men det er de "små" værksteder som regel ligeglade med, de gør det bare så billigt som muligt for at være flinke, og fordi det ikke er dem som skal lave bilen på Suzukis garanti
7. okt 2009 21:15  

5

Suzuki Danmark har visse krav til serviceniveuet... Der er flere eksempler på at tyske og svenske værksteder ikke lever op til dette... Og det bliver først et problem hvis motoren brænder sammen inden for 3 år...

Og med hensyn til Kvik-service... Så kan du vinke farvel til din fabriksgaranti...
Rep. af biler - sker hver eneste dag
7. okt 2009 21:38  

6

jeg bruger suzuki i give frem over hvis den skal til en suzuki værksted.. ellers bruger jeg vestjysk bilhus
7. okt 2009 23:48  

7

30000km service indeholder så vidt jeg lige husker

Ventil justering
skift af bremsevædske
olie + filter skift
Rens og smøring af bremser for + bag. evt justering i bag
kontrol af gearolie og kølervædske

og bach biler i give udførte dette til UG på min for 4md siden ..
+ de skiftede bremseklodser på garanti de pev.
fixede min AC det hanvde smidt kølemiddel
Smurte alle dør låse og hængsler
Checkede bærearme og bøsninger og fandt 2 bøsning i forreste bærearme. skiftet på garanti.

og i går var jeg til 45000 km service der ude ..
og der fik den

Olie + Filter
Gearolie skiftet
Kølervædske skiftet
Ny bagvisker
skildt og smurt forbremser
og skiften AC / Pollenfilter

og så gennemgik vi lige undervogn for evt fejl i bøsninger og bærende dele .. og der var intet.

Så alt i alt super service af bach biler give.

Yder mere mister men 1 år af fabriks garantien når man bruger uautoseriede værksteder så nej tak..

Suzuki Swift 1,5 VVT GLX
Har den Sammen med Kæresten. Frk Tazmania
9. okt 2009 01:31  

8

Korrektion: Man har ikke GARANTI længere end et 1/2 år... det producent/forhandler skilter med, ud over dette, er REKLAMATIONSRET og nej man hverken mister eller får reduceret denne ved brug af uautoriseret værksted. MED MINDRE der opstår en defekt som følge af mangelfuld eller ukorrekt servicering i forhold til producentens anvisninger/angivede intervaller. I et sådan tilfælde påhviler det så producenten eller som oftest importøren, alene at bære bevisbyrden og kunne påvise/bevise at service ikke er overholdt eller rep. ikke udført i hht. producentens anvisninger. (Man skal bare huske sine "stempler"/krydser i servicebogen - Gem fakturaer) Dette er oftest er MEGET SVÆRT for dem at bevise, med mindre man virkelig er selvforskyldt, i form af mishandling. c",)
Mvh. ZNILLERZ c",)

GL-J 4x4 Blueish Black Pearl, OZ Ultraleggera Black 215/35-18", H&R 35 mm sækning, A/C, Bi-Xenon + Xenon Fogs 8000K, All BLACK backlights/turnsign. + Side- / Rear windows, short-shift, Remus mellemrør + Bagpotte, 2-delt læderkabine sort/grå, KN 57i Performance Induction Kit - custom fitted, De-badged.
9. okt 2009 11:24  

9

Znillerz skrev:
Korrektion: Man har ikke GARANTI længere end et 1/2 år... det producent/forhandler skilter med, ud over dette, er REKLAMATIONSRET og nej man hverken mister eller får reduceret denne ved brug af uautoriseret værksted. MED MINDRE der opstår en defekt som følge af mangelfuld eller ukorrekt servicering i forhold til producentens anvisninger/angivede intervaller. I et sådan tilfælde påhviler det så producenten eller som oftest importøren, alene at bære bevisbyrden og kunne påvise/bevise at service ikke er overholdt eller rep. ikke udført i hht. producentens anvisninger. (Man skal bare huske sine "stempler"/krydser i servicebogen - Gem fakturaer) Dette er oftest er MEGET SVÆRT for dem at bevise, med mindre man virkelig er selvforskyldt, i form af mishandling. c",)


Citat fra Suzuki

3 år eller 100.000 km garanti

Den mekaniske garanti gælder i 3 år eller 100.000 km, hvad der måtte komme først. Skulle der i denne periode opstå en defekt, som skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, vil det blive reparareret på et autoriseret Suzuki værksted uden omkostninger for ejeren. Forudsætningen for opretholdelsen af garantien er, at bilen skal være vedligholdt efter fabrikkens forskrifter. Det vil sige, at serviceintervallerne på 15.000 km eller et år, hvad der måtte komme først, skal overholdes, og at bilen følger serviceplanen, som beskrevet i bilens instruktionsbog. Dokumentationen for at dette er overholdt, er bilens garanti- og servicehæfte, hvor diverse eftersyn registreres af værkstedet.


Need to say anymore... smilie
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
9. okt 2009 15:10  

10

Hvorfor har autoriserede værksteder så travlt med at dizze* uautoriserede værksteders service?

Årsagen til, at et autoriseret service er så dyrt, er jo ene og alene at danske bilforhandlere tjener så lidt på at sælge biler grundet afgiften, at de er nødt til at tjene pengene andre steder. Det har dermed ikke noget at gøre med, at servicen er super-god.

*) jep, kunne ikke finde et bedre udtryk smilie
9. okt 2009 18:32  

11

Znillerz skrev:
Korrektion: Man har ikke GARANTI længere end et 1/2 år... det producent/forhandler skilter med, ud over dette, er REKLAMATIONSRET .....


Suzuki Swift har 3 års GARANTI!
Garanti ja.
Udover det har du også reklamationsret, men GARANTIEN er og bliver 3 år.

Hvorhen du får et halvt år fra ved jeg ikke.

Mitsubisi har 5 års GARANTI.
Selvsagt har de reklamationsret udover det også, men de 5 første årene er GARANTI.
9. okt 2009 21:18  

12

Cybervikling - Afgiften har ikke noget med forhandlerens fortjeneste at gøre.
Om servicen er god eller ej, de ting der bliver lavet hos suzuki opfylder fabrikkens krav, hvilket man ikke kan sige om mange u-autoriserede værksteder...
Rep. af biler - sker hver eneste dag
11. okt 2009 08:39  

13

Uddrag fra konkurrencestyrelsens rapport om danske service-priser:

automester.dk/files/kampagnebokse/konkurrenceredegorelse_2009%5B1%5D.pdf
14. okt 2009 10:49  

14

Det er dig som ejer af bilen, som skal bevise at de servicer du har fået lavet ved en uautoriserede værksteders opfylder SUZUKIS krav.. Mere er der ikke at sige til det..!
Du skal komme med orginale regninger med tekst på, hvor der står alt det som er lavet, og olie type, og hvornår og km tal..
ALT ER VIGTIG
www.Christensen-Motorsport.dk
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio