Merring skrev:
Skift nu bare olie for hver 15000 km så har ikke problemer med at den lyser lige pludesig. SDT står for Suzuki Diagnostic tool, og det er den Tester vi bruger til Suzuki. Ps. det er ikke viskositeten den måler som der siges i svar 1. Viskositeten er nogle tal der viser hvor tynd/tyk olie er ved henholdsvis kold og varm motor Håber svaret kan bruges
Lasso skrev:
Min brokkede sig også over olien ved 29000, og jeg kører kun ture af 50 km, 2 gange om dagen, halvdelen på motorvej og jeg har aldrig bemærket at den har regenereret partikelfilteret.
På værkstedet sagde de at den måske målte forkert ?
PS. hvad er SDT som der snakkes om i foregående svar nr. 8 ?.
Kunz skrev:
så kører du for korte ture, og burde have valgt en benzin..
KP84 skrev:
Har dit værksted af, den der computer på og prøvet og nul stille, din comouter i bilen.. Mit værksted snakkede om i går, at det måske kunne være det, der gjort at din olie lamper blinker hele tiden, For bliver den ikke nulstillet, tro computeren at der ikke er lavet noget ved bilen.. Det var hva de fortalte mig..
Lsp skrev:KP84 skrev:
Har dit værksted af, den der computer på og prøvet og nul stille, din comouter i bilen.. Mit værksted snakkede om i går, at det måske kunne være det, der gjort at din olie lamper blinker hele tiden, For bliver den ikke nulstillet, tro computeren at der ikke er lavet noget ved bilen.. Det var hva de fortalte mig..
Mit lokale værksted som skiftede olie allerede ved 10.000km sagde at de havde nulstillet computeren og at olielampen nu lyser for bilen har kørt 15.000km siden da.
Den forklaring stemmer bare ikke med hvad de andre Suzuki værksteder har fortalt.
Men som sagt har jeg ikke fået noget klart svar fra nogen af værkstederne.