olsen skrev:På et punkt har du dog ret, garantien ryger, for mit vedkommende er det så fløjtende underordnet da bilen snart bliver 4år og har gået 140.000km, ...........
.......men i mit tilfælde har jeg stadig sparet penge om jeg så skulle ha smidt en ny motor i..
Men enhver forhandler der køber bilen kan jo selv udfylde bogen på 10min!! Ønsker jeg selv at få stemplet min bog er det da også det mindeste problem at finde et sted jeg kan få gjort det..
Jeg kan godt forstå noge springer over service EFTER at garantiperioden er over. Men jeg vil da aldrig anbefale nogen der har købt en ny bil om at selv tage service fra start. Så har jo man lige sagt farvel til garantien.
Hvor meget det koster med servicer over 140.000km ved jeg ikke.
Min 15.000 service kostede ca 1.500
Min 30.000 service kostede ca 2.500
Hvis vi nu springer i sådanne intervaller, så vil jeg på 150.000 km have betalt 20.000,-
Jeg tror IKKE den besparelsen ville dække et motorskift indenfor min garantiperiode.
Og, straks man har kommet forbi garantiperioden, kan man sagtens bestille Suzuki basis service der er meget billiger.
Så ja, man kan spare mange penge ved at skifte olie og filter selv. Men er det gamblingen verdt?
Og jeg må da inderlig påstå at for hver gang min Swift har været til service, har den bremset meget bedre efter service har rænset bremserne.
Der er kommet ny kølevæske i, der er justeret diverse ting, der er tjekket over hele bilen.
Det er en investering jeg er villig til at tage.
Men på min 17 år gamle Renault Clio lavet jeg alt selv. På en relativt ny bil indenfor garantiperioden ville jeg aldrig drømme om miste min garanti for at spare nogle kroner.
Og til sidst.
Om du bare fylder ut servicebogen 10 minutter inden salg, eller går og får nogle "falske" stempler, så har du muligvis dokumentforfalskning på rullebladet lidt senere.