logo banner
13. mar 2010 13:42  

13000km og allerede defekt baghjulsleje :-(

hej derude...

så er mit det ene baghjulsleje allerede SMADRET og efter kun 13000km.

er der nogle af jer andre som har erfaring med dette.?

13. mar 2010 14:12  

1

undskyld dumt spørgsmål men hvordan opdager men at det er gået i stykker?
13. mar 2010 15:02  

2

-smeden- skrev:
hej derude...

så er mit det ene baghjulsleje allerede SMADRET og efter kun 13000km.

er der nogle af jer andre som har erfaring med dette.?


Det er da en garantisag. Og det lugter af et oprindelig dårligt leje.
13. mar 2010 15:20  

3

Det var sku tideligt
13. mar 2010 16:19  

4

Carsten skrev:
undskyld dumt spørgsmål men hvordan opdager men at det er gået i stykker?


Det runger fra bagenden af bilen. så løftede jeg bilen op på lift, drejede hjulet rundt og kunne tidligt høre at det lød forfærdligt.
PLUS jeg kunne vrikke med hjulet. så smadret er det. :-(
14. mar 2010 09:41  

5

Tjaa, det er ikke en generel fejl efter 13000km, men det forekommer da ofte vi laver det på reklamation... Men normalt først sidst i garantiperioden, nyt på hos forhandleren...
Rep. af biler - sker hver eneste dag
21. apr 2010 07:55  

6

Han fået skiftet leje på venstre baghjul ved 32000 km., og nu kommer der også den samme støj fra højre baghjul, har en mistanke om at man har spændt møtrikken for hårdt, da man har haft skilt tromlen ad, for at rense bremserne, ved 30000 km. service.
21. apr 2010 07:58  

7

Glemte at skrive at min bil er en Swift 1,3 AT/M 2008
21. apr 2010 12:12  

8

Jeg har haft samme problem og det blev skiftet på garantien. Hvis jeg selv skulle have betalt for det lød regningen på knap 1.400,-
Hurra for garanti"
22. apr 2010 08:26  

9

Okay, men hvad nu hvis man ikke har fået lavet service hos Suzuki, men på et andet værksted, så dækker garantien vil ikke mere ?, så må jeg jo nok henvende mig på det værksted, med min bil
22. apr 2010 20:57  

10

FelixDK skrev:
Okay, men hvad nu hvis man ikke har fået lavet service hos Suzuki, men på et andet værksted, så dækker garantien vil ikke mere ?, så må jeg jo nok henvende mig på det værksted, med min bil


Det kommer an på om servicet lever op til suzukis kvalitetskrav. Gør det det så skal Suzuki æde den, men det er dig der skal bevise det overfor Suzuki. Dog tror jeg ikke det er fordi møtrikken er spændt for hårdt da det er et lukket leje. Det er kun åbne koniske lejer hvor tromlen kun lige skal spændes til. De lukkede lejer skal bare spændes til.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio