logo banner
16. apr 2010 21:01  

Luftfilter

Kn kit eller Simota Aero eller er det lige meget hvilke man køber smilie
[Slettet bruger]
coolcar

17. apr 2010 08:50  

1

K&N smilie
Suzuki Swift 1.3 SOHC 16V
17. apr 2010 09:13  

2

det er hip som hap vil jeg mene.

Simota aero kittet ser lidt pænere ud end K&N kittet syntes jeg
17. apr 2010 11:20  

3

har selv KN og det fylder ikke ret meget
18. apr 2010 13:08  

4

KN er fyldt med olie, det er Simota Aero ikke...!

Ville til hver en tid vælge Simota fremfor KN...!!!
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
18. apr 2010 13:17  

5

KenZ skrev:
KN er fyldt med olie, det er Simota Aero ikke...!

Ville til hver en tid vælge Simota fremfor KN...!!!

igen en myte...som kan snakke døde mennesker til live..

Suzuki Swift 1.3 SOHC 16V
18. apr 2010 13:19  

6

frem for alt, at koldluft tilførselen altafgørende! Ellers taber man heste ved brug af åbent filter (hvis det er den type der spørges på)
Suzuki Swift 1.3 SOHC 16V
18. apr 2010 14:26  

7

Er det ikk mest lyd man får ud af de luftfilter, smilie
får jo ikk ligefrem en raser ud af at skifte luftfilter.. smilie
18. apr 2010 14:27  

8

du kan hive lidt ud af det, hvis det er monteret korrekt. Hvis det hiver mere varme ind end standard, så mister du HK.

Suzuki Swift 1.3 SOHC 16V
18. apr 2010 17:07  

9

der er jo en grund til K&N er helt fedtet af olie. Der skal jo være olie i filteret for at filtrere luften ordentlig. Evt. undersøg Greenfilter
Suzuki Swift GT På: Swift Club Danmark & Bilgalleri.dk
18. apr 2010 18:47  

10

Ja KN skal have olie for at filtrere luften, men man kan altså og købe filtre som er lavet til at filtrere luften ligeså godt UDEN olie!

men smid da endelig KN filter, jeg skal i det mindste ikke betale en ny luftmassemåler, når den er brændt af pga olie film...

Læs evt: www.aempower.com/files/aem/flow.aspx

KN lever højt på deres navn, lidt ligesom pava. Du finder snart ikke dårligere undervognsbehandling end pava idag...
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
18. apr 2010 19:05  

12

KN er på ingen måde et dårligt filter, de dur bare ikke til biler med luftmasse måler som Kenz skriver.
Gå efter Simota filteret, det er lige til at klaske i og gir en masse lyd smilie
Der vil ikke være en pind forskel i HK, sålænge et filter er rent så kan et org. filter flowe rigeligt!
18. apr 2010 19:18  

13

Tja.. jeg har ladet rullefeltet tale for sig selv med og uden filter...
smilie
Suzuki Swift 1.3 SOHC 16V
18. apr 2010 19:57  

14

RpR skrev:
KN er på ingen måde et dårligt filter, de dur bare ikke til biler med luftmasse måler som Kenz skriver.
Gå efter Simota filteret, det er lige til at klaske i og gir en masse lyd smilie
Der vil ikke være en pind forskel i HK, sålænge et filter er rent så kan et org. filter flowe rigeligt!


ja og et original kan i hvert fald flowe nok på en swift smilie

-så hvis filteret endelig skulle give 1-3hk, så kan man sgu ikke mærke det. Mere lyden som giver det indtryk.
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
19. apr 2010 08:50  

15

Altså jeg er ret sikker på at jeg har vundet 2-3 hk. på mit luftfilter da jeg havde den på rullefelt første gange viste den 11 hk. mere end standard og der var det kun mellemrør og luftfilter der var skiftet.

Det skal dog siges at jeg har 2 alu flex rør til at hente luft fra både bunden af bilen og fra den ene side af fronten.
Men jeg har nu bestilt et nyt filter smilie glæder mig til at se om det kan være der. Muhahaha

Jeg vil sige man SKAL køre Green Filter, jeg brugte over 3 timer på at undersøge hvilket filter man skal bruge, og der er en tendens til at folk med simota filtre får problemer med luftmassemåleren, så det vil jeg ikke anbefale. K&N har jeg kun hørt godt om, men selve kittet er sat fra starten af et helt åndsvagt sted. Så mit valg faldt på Green Filter kittet fra astina, og efter at have slebet det og poleret det inden i så er jeg stærtkt tilfreds med det kit.

håber i kan bruge min erfaring til noget
19. apr 2010 09:15  

16

2-3k kan lige så godt være fejlmargin på rullefeltet, specielt hvis det ikke er foretaget samme dag indenfor relativt kort tid efter hinanden. Bare det at bilen er varmere ved f.eks. 2. rulning kan nemt vise mindre HK.
Det der kan give lidt på en ikke trykladet motor er hvis den kan få lidt koldt luft udefra, på en trykladet motor er det helt ligegyldigt.
Simota filteret er uden olie så det gir ingen problemer med luftmassemåleren, Swiftens måler er så generelt ikke noget at råbe hurra for, min egen måtte da skiftes på garantien, altså måleren.
19. apr 2010 09:20  

17

Det kan godt være du siger ingen problemer med simota, men igen det forklarer jo ikke årsagen til hvorfor at der er mange simota ejere der har problemer med det.

Og simota er jo også et noget billigere filter end K&N og Green filter, det er et filter som kan give masser af luft. Det er skam rigtigt nok, men det er et filter som filtrerer så dårligt at det ikke kun er luft der kommer med ind.
det er skidt og støv, som på længere sigt kan skade din motor og slide hårdt på de indvendige komponenter.

Simota er et værre Thansen filter der bare larmer og ikke gør noget for din motor andet end at lukke lidt mere støv ind til den.
19. apr 2010 09:35  

18

Vrøvl, grunden til nogen har problemer med Simota filteret på Swifterne er den ringe LMM der sidder på bilen fra fabrikken, der er tilpas meget flow i Simota filteret til den ikke kan følge med, så får man en fejlkode om for mager blanding. Jeg har været hele møllen igennem du smilie
Jeg kørte 35.000km med Simota filteret på Ibiza"en efterfølgende, med jævne mellemrum haft filteret af og der havner intet på den anden side der ikke burde. Eneste grund til det er blevet skiftet ud med en AEM DryFlow var at filteret var blevet gammelt og beskidt, og så ville jeg prøve noget nyt.
AEM filteret har jeg iøvrigt kun ros tilovers for. Det er et tørfilter af noget syntetisk materiale der minder meget om et org. papirfilter, men som er meget stærkt, nærmest umuligt at ødelægge. Det har indbygget venturi indsats til at optimere flow, og sidst men ikke mindst: Det er STORT! And bigger is better!
rpr.endoftheinternet.org/pics/pictures/ibiza/AEM%20filter%20(2).JPG
19. apr 2010 09:48  

19

Det er da stadig bare mærkeligt at det oftest kun er simota der er problemer med, det kan være du er heldig der ikke er sket noget med din. Det er der sikkert mange tilfælde af, men faktum er at der er flest problemer med Simota. Og du kan jo ikke tage filteret af og bedømme om der er noget som er røget igennem eller ikke. Det støv og skidt som er røget igennem filteret ligger jo ikke bare og venter til at du åbner og kigger, det er jo røget ind i motoren og har sat sig derinde istedet. Hvis du skal kunne bedømme om simota er et tæt filter skal man enten have en tester på som kan teste hvor meget luft og hvor meget skidt det slipper igennem.
Eller også skal du åbne motoren og kigge på om motorens bevægelses dele viser at der har været ting i motoren som der helst ikke skal være.

Har selv læst flere test hvor simota ryger på gulvet i forhold til K&N og Green filter.

men altså Simota er et fint nok filter og meget bedre end så meget andet kina gejl. MEN det kommer bare aldrig op på siden af de 2 andre fabrikanter, hvilket måske også er en af grundene til at man ikke bruger simota i nogen form for motorsport hvorimod K&N og Green kører med på biler som kører Rally og banerace.
19. apr 2010 10:17  

20

K&N"s filtreringsevne er altså ikke noget at råbe hurra for, hvis det er det vi skal snakke om. De har højt flow, men der flyver altså meget forbi filteret.
Og jo, støvet sætter sig nemt på det bløde gummi som din indsugning er lavet af, det vil være helt tydeligt hvis der kommer helt fint støv med ind, groft sand er der nok ingen filtre der lukket igennem idag, uanset hvor ringe de er smilie
Men sæt I bare jeres olierede filtre på, så kan i jo passende bestille en ny LMM når i nu er igang...
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio