logo banner
11. aug 2010 21:32  

Shell V-Power

smilieVille prøve om nogle af rygterne talte sandt mht.V-Power. Altså bedre motorgang, respfcons osv.
Lige fra jeg forlod Shell, har dette resulteret i så rolig motorgang, at min elek.P-skive tror, at jeg har parkeret og slukket motoren, hver gang jeg holder for rødt. Cool smilie
Tror også at jeg vægang....

11. aug 2010 21:42  

1

Griner,, som ens hjerne ka spille en et pus,men kan høre at du har samme elek. p skrive som mig,,,
og den skal stille sig hver gang du holder stille.. smilie
Men tank du bare V power til din swift fremover, smilie Det skader jo ikk
11. aug 2010 22:38  

2

Blueboy skrev:
Ville prøve om nogle af rygterne talte sandt mht.V-Power. Altså bedre motorgang, respons osv.
Lige fra jeg forlod Shell, har dette resulteret i så rolig motorgang, at min elek.P-skive tror, at jeg har parkeret og slukket motoren, hver gang jeg holder for rødt. Cool smilie
Tror også at jeg vælger Shell frem for OK næste gang....


Top Gear har haft det med i en af deres udsendelser, netop omkring, om V-Power fra Shell gjorde en forskel i ydeevne osv.. Vil sige det sådan her, at, vores små biler, aldrig vil kunne mærke en mærkbar forandring i ydeevne m.m., men går du derimod op i superbils klassen, beviste de, at der faktisk var ekstra HK at hente. Kan ikke huske præcis hvilke biler der var tale om, men nogen af dem gik fra fx 440hk til 458hk ved at netop at tanke V-Power frem for fx 95 blyfri - meeeen, altså.. Jeg fodrer da også helst den lille med V-Power, vi føler os jo store på vejene ;) God aften..
11. aug 2010 22:47  

3

Kimmovich skrev:
Blueboy skrev:
Ville prøve om nogle af rygterne talte sandt mht.V-Power. Altså bedre motorgang, respons osv.
Lige fra jeg forlod Shell, har dette resulteret i så rolig motorgang, at min elek.P-skive tror, at jeg har parkeret og slukket motoren, hver gang jeg holder for rødt. Cool smilie
Tror også at jeg vælger Shell frem for OK næste gang....


Top Gear har haft det med i en af deres udsendelser, netop omkring, om V-Power fra Shell gjorde en forskel i ydeevne osv.. Vil sige det sådan her, at, vores små biler, aldrig vil kunne mærke en mærkbar forandring i ydeevne m.m., men går du derimod op i superbils klassen, beviste de, at der faktisk var ekstra HK at hente. Kan ikke huske præcis hvilke biler der var tale om, men nogen af dem gik fra fx 440hk til 458hk ved at netop at tanke V-Power frem for fx 95 blyfri - meeeen, altså.. Jeg fodrer da også helst den lille med V-Power, vi føler os jo store på vejene ;) God aften..



Jeg har også set det, mener af "små" biler som er i klasse med vores var det en clio de testede den på.. Men på de størere biler var effekten i hvertfald ikke 18 hk.. så vidt jeg husker drejde det sig om 4-6 hk..
11. aug 2010 23:21  

4

Wolle skrev:
Griner,, som ens hjerne ka spille en et pus,men kan høre at du har samme elek. p skrive som mig,,,
og den skal stille sig hver gang du holder stille.. smilie
Men tank du bare V power til din swift fremover, smilie Det skader jo ikk


P-skiven er Jacob Jensen u/ledning og den fungerede korrekt m/ normal blyfri 95. Så jeg bilder mig da stadig ind, at V-Power har gjort et el. andet... smilie
12. aug 2010 12:56  

5

Blueboy skrev:
Wolle skrev:
Griner,, som ens hjerne ka spille en et pus,men kan høre at du har samme elek. p skrive som mig,,,
og den skal stille sig hver gang du holder stille.. smilie
Men tank du bare V power til din swift fremover, smilie Det skader jo ikk


P-skiven er Jacob Jensen u/ledning og den fungerede korrekt m/ normal blyfri 95. Så jeg bilder mig da stadig ind, at V-Power har gjort et el. andet... smilie


Viste godt at det var en jacob jensen,,, osse sådan en som sidder i min swift.. og den SKAL sådan set stille sig hvis du holder stille,, Osse selv om det for rødt, for fodgænger eller hva det nu skyldes at du holder stille,, Det gør min osse selv om jeg kører på blyfri 95.. men oke´forkæl du bare din swift med den dyre V-power,, Det skader jo ikke motoren,,
12. aug 2010 16:52  

6

Der ER forskel på 95 og 99..

Jo højere oktan du kører på jo renere forbrænding får motoren.. Og du vil ikk nødvendigvis få flere kræfter.. Men din speederrespons kan være en smule bedre, og så det vigtigste.. Det er bevist, at din får en renere forbrænding og dermed sundere motor, og renere motor..

Og så kører man lidt længere på literen.. Jeg kan køre 2-3 km længere på literen.. Og det er prøvet med pæn kørsel på en tank v-power og en tank 95..
12. aug 2010 17:04  

7

Ja der ER forskel på 95 og 99... Det ved alle...
Det er bare ikk noget som kan mærkes i små biler,,det har flere test bevist,, clio,punto,fiesta og hva de nu ellers har brugt i de test
Min bil kører osse mindst 2-3 km længere på literen når fruen køre i min smilie
Men forkæl nu bare jeres swift med V-Power..
12. aug 2010 20:15  

8

Ja, men det er jo fordi hun kører mere økonomisk end du.. Og alle dem der siger swiften kun kan kører 15 km/l er folk der ikk kan køre økonomisk, min ligger ¨på oppe omkring 18 på literen i gennemsnit.. Kender ikk mange der har fået deres så højt op.. Og det er så på 95..
12. aug 2010 20:36  

9

Kunz skrev:
Ja, men det er jo fordi hun kører mere økonomisk end du.. Og alle dem der siger swiften kun kan kører 15 km/l er folk der ikk kan køre økonomisk, min ligger ¨på oppe omkring 18 på literen i gennemsnit.. Kender ikk mange der har fået deres så højt op.. Og det er så på 95..

Du nu da heller ikk til at skjule noget for at det skyldes at hun ikk kører med så tung højre fod som mig*GGG*
Hvis jeg ville kører langt på literen, ville jeg nok heller ikk kører med de brede fælge som jeg gør..*GGG*
Men ligefrem at forkæle min swift med V-Power vil aldrig ske..
17. aug 2010 09:29  

10

Shell V-Power 99 højt ydende benzin indeholder en effektiv renseteknologi, som er udviklet til at forbedre hverdagskørsel og motorens respons. Disse kraftige rensekomponenter er designet til at forebygge opbygningen af belægninger omkring motorens indsugningsventiler, som kan reducere en motors kraft og ydeevne, og til at fjerne eksisterende belægninger, som andre brændstoffer kan have efterladt.

Shell V-Power 99 er også en højoktanbenzin (99 RON) designet til at få det bedste ud af dit brændstof. Shell V-Power 99 er udviklet til at reducere friktionen mellem cylinderne og stempelringene, som er et kritisk område for motoren, og hvor det er svært at sikre smøring. Den er designet til at hjælpe motoren med at køre lettere og dermed levere en bedre energioverførelse fra motor til hjulene.

Shells unikke Friction Modification Technology formel er designet til at skabe en molekylær film, som hjælper med til at reducere friktionen. Hvis friktionen bliver reduceret, vil en større del af brændstoffens energi overføres og derved hjælpe motoren til at yde mere, fra første påfyldning.

PS. Ja arbejder på en shell... haha
17. aug 2010 09:55  

11

Jacob skrev:
Shell V-Power 99 højt ydende benzin indeholder en effektiv renseteknologi, som er udviklet til at forbedre hverdagskørsel og motorens respons. Disse kraftige rensekomponenter er designet til at forebygge opbygningen af belægninger omkring motorens indsugningsventiler, som kan reducere en motors kraft og ydeevne, og til at fjerne eksisterende belægninger, som andre brændstoffer kan have efterladt.

Shell V-Power 99 er også en højoktanbenzin (99 RON) designet til at få det bedste ud af dit brændstof. Shell V-Power 99 er udviklet til at reducere friktionen mellem cylinderne og stempelringene, som er et kritisk område for motoren, og hvor det er svært at sikre smøring. Den er designet til at hjælpe motoren med at køre lettere og dermed levere en bedre energioverførelse fra motor til hjulene.

Shells unikke Friction Modification Technology formel er designet til at skabe en molekylær film, som hjælper med til at reducere friktionen. Hvis friktionen bliver reduceret, vil en større del af brændstoffens energi overføres og derved hjælpe motoren til at yde mere, fra første påfyldning.

PS. Ja arbejder på en shell... haha


Kan desværre kun gentage hva jeg har skrevet før..
Det er bare ikk noget som kan mærkes i små biler,,
det har flere test bevist,, FDM og andre har testet det på små biler som clio,punto,fiesta,, Men igen,, fyld det bare på jeres små swifter..
Jo ingen skade i at forkæle sin bil.. Og jeg sikker på shell er glade for at få solgt deres V-Power
17. aug 2010 18:29  

12

Nej kan ikke mærkes på mindre motore.
Prøvede det også selv for sjov den anden dag og har kørt på det et par dage. Ikke det der ligner en forskel på hverken ydelse og motorgang.
17. aug 2010 19:43  

13

Selv om i alle i denne tråd snakker om Benzin, vil jeg da alligevel tilføje, at vi i vores sommerferie kørte 2500 km rundt i Europa. I tyskland kan man købe 2 slags Diesel. Vi kører altså længere på literen på den ene end på den anden. Men de koster det samme?? Så det gør altså en forskel på min lille Diesel dyt ;0)
18. aug 2010 09:04  

14

og den ene slags var ikke fyrings olie vel hehe smilie
18. aug 2010 10:35  

15

desetujo skrev:
Selv om i alle i denne tråd snakker om Benzin, vil jeg da alligevel tilføje, at vi i vores sommerferie kørte 2500 km rundt i Europa. I tyskland kan man købe 2 slags Diesel. Vi kører altså længere på literen på den ene end på den anden. Men de koster det samme?? Så det gør altså en forskel på min lille Diesel dyt ;0)


Der findes forskellige typer dieselbrændstof i forskellige miljøklasser. De hedder så vidt jeg husker M1, MK2, MK3 osv.

I Danmark og Sverige er det MK1 der bliver brugt. Det er en meget tør diesel (smører ikke ret meget). Den er mere miljørigtig, men forbruget bliver en smule højere ved brug af denne.

Tyskland bruger de mest MK2 som er en tykkere diesel med bedre smøreevne. Bilerne kører længere på denne, men tilgengæld forurener den mere
21. aug 2010 13:28  

16

På min betyder det vel omkring 20hk, om jeg tanker 95oktan eller V-Power
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
2. okt 2011 12:32  

17

Nogen der ved om det gør nogen forskel at kører på V-Power i den nye swift 2011? Har læst der skulle være en forskel når bilen har variabel timing på både indsugnings- og udstødningsknasten? Som den nye 1.2 motor har?
2. okt 2011 12:52  

18

du får ikke en forskel du kan føle på. Om motoren har bedre af det er nok sværere at sige
2. okt 2011 17:06  

19

Om det er en stor sugemotor eller en lille som i Swiften, giver det stadig ca. den samme effekt forøgelse procent vis (95 kontra 99 oktan) (logik for bur-høns). Så det der med man ikke kan mærke det på små sugemotorer er noget sludder.

Jeg kan mærke tydelig forskel på 95 og 99 oktan, i sær fra 4.000 rpm. og op ad. Fra 0-100 km/t er der tæt på 1 sek. i forskel (95 kontra 99 oktan) og bilen vejer ca. 1 ton., så kan i selv regne den ca. effekt forøgelse ud.

Hvis man kører pænt, kører man lidt længere pr. l. (95 kontra 99 oktan).

Der er testede på en Swift GLX 2011 1.2 94 HK.

Tommelfinger regel for Europæiske og Japanske sugemotor biler:
Vægt (egenvægt) kraft forhold giver accelerationen fra 0-100 km/t +- 0,5 sek. - dvs. 100 HK i en bil med en egenvægt på 1.000 kg, kan køres fra 0-100 km/t på ca. 10 sek. (10 kg pr. HK) - 200 HK i samme bil, så hedder det ca. 5 sek. (5 kg pr. HK).

PS:
Køre ALDRIG på lavere oktan end der står i bogen til bilen, det kan brande hul i stemplerne hvis man er uheldig.
[Slettet bruger]
...
2. okt 2011 17:33  

20

Du får sgu mere mærkbare effekt ved at fjerne vægt i form af en evt subwoofer i bagagerummet eller lignende, og så er det billigere smilie
www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio