logo banner
29. dec 2010 23:14  

Chiptuning på swift benzin motorene ?

Heeej allesammen smilie

ER der nogen som har erfaret at chiptuningsverdenen er kommet så langt at vi kære benzin swift ejere, kan få lidt mere power ud af vores biler?

Nogen som har hørt om et eller andet smilie hvad som helst ? come on ?

30. dec 2010 02:21  

1

Før du begynder at spørge, kunne du ikke gøre dig den ulejlighed at søge forum først? Simpel søgning giver f.eks.:www.suzukiswift.dk/topic/?TopicID=2746
30. dec 2010 05:01  

2

Det er en lille benzin motor uden turbo. så det giver ikke noget særligt. køb du hellere det turbo kit der er til salg herinde smilie
30. dec 2010 14:47  

3

Synes stadig at det er utroligt at folk køber en swift, når det er en flyvemaskine de vil ha, smilie der findes jo et hav af biler som har motorkraften til at race af sted.. men nææ nej,, de køber sku en lille billig swift og så skal den lille motor pines til det aller sidste,, smilie
30. dec 2010 16:24  

4

Det er også en gåde for mig smilie
30. dec 2010 17:56  

5

Ikke for mig.
For Swiften 2005-2010 ser bare hamre godt ud.
Sjov lille kompakt krabat.
(Desværre så har den en alt for lille motor).
Men når en bliver så charmeret af udseende, så kan en ikke modstå, og køber Swift.
Så senere hen af vejen ønsker man mere kræfter og vurderer forskellige tiltag.

For min del, om der stod en Swift med 92hk ved siden af en Corsa, Fiesta, Polo eller hvad det nu skulle være med 150hk. Og prisen var den samme.
Så ville jeg stadig købt Swiften på grund af dens sjove frække udseende.


(Min personlige mening er at nye Swift har gået væk fra det kompakte boxer-aktige udseende. Nye Swift er mere lang, strømlinjeformet, virker længere og lavere. Lygterbe er trukket for langt op bagover langs motorhjelmen, og numsen ser bare ikke ud i mine øjne. Så forsvant også charmen for mit vedkommende med den nye release).
31. dec 2010 02:43  

6

Sundby: Jeg har skam brugt søge funktionen, men jeg sidder bare tilbage med tankerne om at nu hvor jeg har monteret anden indsugning, poleret spjældhus,sprint booster, andre tændkabler, anden manifold, andet forrør, andet mellemrør en anden bagpotte og varmeisoleret + powerwrapped alle varme dele i motorrummet. Så måtte det være muligt at kunne få sin bil kørt ind et sted, så det hele var indstillet optimalt til de forskellige dele.

Og grunden til jeg købte en suzuki swift sport til at starte med, var at jeg gennem 12 år har kørt racerkarts og ville gerne have en bil med god respons og masser af styrevillighed.
Og efter jeg havde søgt meget rundt og læst reviews og sammenligninger med andre små GTI biler, så fandt jeg ud af at swiften klart er en af dem som kører bedst. Men desværre er bilen jo underlegen i ren motorkraft i forhold til f.eks. en ford fieste ST150 eller en mitzubishi colt CZT. Det er sådan set den store grund til at jeg har valgt at kaste min kærlighed på swiften, også derefter prøve at tune den lidt til mine behov.
31. dec 2010 12:09  

7

Så må jeg få sige Sundby, du falder lidt under den kategori jeg beskriver.
Vi kan godt lide udseende og kørestilen til Swift.
Men den rykker bare ikke særlig meget når det kommer til stykket.
Og at nye Swift har fået enda mindre motor, og færre hk tyder vel på at der bliver færre og færre unge mennesker der vælger Swift i små "GTI"-aktige biler fremover.
31. dec 2010 17:40  

8

Til 2r: Er det ikke 050490 du mener? smilie
31. dec 2010 18:28  

9

Jo, skulle være 050490.
Ser bare Sundby som første navn i posten over, og skrev fejl.
1. jan 2011 14:32  

10

Præcis, de fleste personer som ser en swift. De siger jo det er en køn bil, og når man så har kørt i den, så synes folk også den kører skide godt. Men desværre er det jo ligesom med de første generationer Lotus Elise, de kørte også skide godt. Men desværre manglede de også motorkraft.
1. jan 2011 14:43  

11

Rettelse til 2r

Den nye swift har fået mindre motor, men ikke færre heste, tværtimod, har den fået flere..
1. jan 2011 19:29  

12

Nåh, det var jeg ikke klar over.
Jeg tænkte straks 1.2L så ville det også blive færre hæste.
Hvordan er det med vægten. Er den lettere også?
For så vil den jo rykke lidt mere igen, hvis den har mere hæste og mindre vægt.
1. jan 2011 19:30  

13

Amerikansk ordsprog: There is no replacement for displacement. Eller på godt dansk: Jo flere kubik jo bedre!
2. jan 2011 00:41  

14

Sig det til Spoon Civic smilie 11.000 omdr. var nok til at hive en Golf R32 rundt. smilie Men altså nu vejede den Civic self også 300 kg. mindre
4. jan 2011 12:05  

15

4. jan 2011 12:33  

16

ALLE BILER ER LANGSOMME NÅR MAN HAR "VÆNNET" SIG TIL DEM! Hehee.... Ej, gælder vist mest for fartdjævle, men selv folk der har biler med mange HK vil da gerne have mere.. Glæder mig bare til 05 modellen begynder at falde i hænderne på flere og flere der gerne vil tune den lille gocart.. for DET manger der sku.. hehee..

->050490 Hvor meget effekt har du hentet på de modifikationer du nævner?
*Wrum wrumm*
4. jan 2011 12:54  

17

Skoust skrev:
Faktisk var jeg så positivt overrasket over den lille Swift, så jeg igår tog ind til N.O. Jensen, for at købe en sprit ny Swift, men den virker ukyggeligt langsom i forhold til den jeg har nu. Der er ingen moment i den og når den kommer op i omdrejninger, sker der stadig ikke så meget som i den jeg har nu, så indil videre beholder jeg den "gamle".

/Skoust


Sammenligner du 05-10 Swift med nye 2011 Swift?
Er det sådan at du oplever den nye som lidt mere doven.
Tror skam til foråret jeg vil hen og prøvekøre den nye bare for at danne mig et indtryk af den.
4. jan 2011 12:56  

18

TeeJay skrev:
ALLE BILER ER LANGSOMME NÅR MAN HAR "VÆNNET" SIG TIL DEM! Hehee.... Ej, gælder vist mest for fartdjævle, men selv folk der har biler med mange HK vil da gerne have mere..

->050490 Hvor meget effekt har du hentet på de modifikationer du nævner?


Jeg havde det omvendt.
Kom fra en 17 år gammel Renault Clio med små 70-75hk.
(Nogle af de hæste var nok også døde)
Glædet mig til en Swift med 102hk. Men den gang jeg solgte gamlebilen og hæntet Swiften, så kunne jeg ikke mærke at der her var snak om 30hk i forskel.
Men nu efterhånden som jeg har lært at "finde" ud hvor Swiftens hæste ligger, så skulle jeg nok kørt godt fra den gamle Clio.
4. jan 2011 13:13  

19

4. jan 2011 14:03  

20

Mikkel, du kan desværre ikke chip tune den, men jeg ville anbefale dig en piggyback ECU eller lign på så du kan få den kørt bedre ind.

Det koster en sjat mere end en normal chiptuning, men det er vist eneste mulighed
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio