logo banner
10. apr 2011 10:14  

Elektrisk Supercharger

Fandt lige den her og syns lige jeg ville dele det med jer [:P]
tvivler dog på det virker særlig godt men ideen er da meget sjov smilie

www.superchargerswarehouse.com/Suzuki-Swift-Superchargers/
Heller lille og vågen end stor og doven...

10. apr 2011 10:25  

1

Der er så ingen links ;)

Og nej, jeg tror dælme heller ikk, det er noget der virker :P
10. apr 2011 10:27  

2

hmm.. jeg kan ellers godt se et link... ved da ik lige hva der sker men så prøver vi bare igen www.superchargerswarehouse.com/Suzuki-Swift-Superchargers/
Heller lille og vågen end stor og doven...
10. apr 2011 10:31  

3

Nu kunne jeg godt se et link oss.. Men kunne ikk før :P
10. apr 2011 10:33  

4

hmm.. mærkeligt...
Heller lille og vågen end stor og doven...
10. apr 2011 12:07  

5

80 heste smilie fra en elesktrisk supercharger???

yea right
10. apr 2011 19:24  

6

he det virker IKKE!! motoren skal bruge flere kræfter til at få generatoren til at lave strøm til den elmotor!!! man bruger bare mere benzin det er det eneste der sker
10. apr 2011 20:52  

7

Har set et eksempel på youtube, hvor man tilslutter en løvblæser til en bil på en dyno. Og det virkede!
enterher, motoren i linket bruger 1,5 hk til at lave potentielt 80 hk....
11. apr 2011 11:14  

8

sundby kan du nok selv høre det er jo så en evighedsmaskine der er opfundet...

1.5 hk til at lave 80 hk..hmm det holder ikke
køb en mål din swiffer på rullefelt inden du montere den og igen efter... er 100% sikker på du bliver meget skuffet....



sorry men fysikkens love kan ikke ændres lige meget hvad man ønsker sig det ....
11. apr 2011 11:56  

9

Øhhh, enterher. hvorfor virker en turbo og en normal kompressor så? Er de også evighedsmaskiner. Om kompressoren køre ved hjælp af mekaniske træk eller elektrisk er da ligemeget. Det det handler om er at presse luft ind i motoren. Så er det da ligemeget hvordan. Mere luft (og benzin) giver flere heste og med en elmotor til at styre trykket kan du få højt tryk lavt i omdrejnings-området, som en normal kompressor og højt tryk højt i omdrejnings-området, som en normal turbo.
Min frygt vil være holdbarheden af systemet og stabiliteten i trykket, og at det nok kræver en lidt større generator til at drive de 900 Watt som den kan trække.

PS. Du skal ikke belære mig om fysikkens love, for dem kender jeg rigligt til smilie
11. apr 2011 19:57  

11

sundby nu når du har lagt det link så prøv at læsekommentarene...
og det såkalte boost du vil få med en elmotor som du self skriver med mere benzin og luft det er rigtigt men så skal man også kunne styre benzinmængden i forhold til den elblæser.. og det er lige fra de lave rpm til de høje....
desuden vil luftmængden i de lave rpmsikkert kunne hjælpe lidt men tror ikke den kan følge med i de højr og ja tror din motor vil køre med for magert og samtidigt kan man få 0.4 bars tryk eller derover vil den være en god ide at ha smeddet stempler og være superopmærksom på tændingsbanken da tændningen ikke sættes ned som normalt med en trugmotor...

og hvis det var så nemt hvorfor slam folk så give 10ooo og op efter for et turbosæt mv.. hvis man kan nøjes med lidt gaffatape og en hårtørrer....

tro migdet virker ikke og man får ikke nogen mærkbart effekt... måske andet end en indikator om en motorfejl..

turboen trækkes af udstødningen = ingen tab af heste..

en kompressor er igen to spiraler der drives af en rem fra motoren men men de 2 lange spiraler køre modsat hinanden lidt som i en jettubine hvor man mere og mere komprimere luften laver meget mere---
jeg er mek på en 6000 hk dragster "rene herslands" fra Autobremsen.. så ved dog lidt om at lave luft og tryg i en motor...
og er sikker på at kom vi men en vintilator på dragstern vil vi sku blive ret meget til grin... tro mig nu når jeg siger "DET VIRKER IKKE"

www.santapod.co.uk/e_main_detail06.php?PhotoID=34
og
bilmagasinet.dk/article/17748-0-500-kmt-paring-fem-sek?utm_medium=tag&utm_source=mand.dk.msn.com

lav det ordenligt istedet for alt det det t-hansen gejl...


"buy the best and cry only ones"

Forum billede
11. apr 2011 21:42  

12

enterher, vi kan hurtigt blive enige om den løsning der er her sikkert ikke vil virke, men teorien er god nok. Og fordi der en masse kommentarer i linket som siger at det ikke virker, betyder det så at de har prøvet det og derfor taler af erfaring?
Hvis du læser hvad jeg skriver, så er det potentielt 80 hk, som der står på hjemmesiden.

Og ja, en turbo = lag og en kompressor = tab af heste pga mekanisk træk.

Nu er jeg el-ingeniør og roder blandt andet med frekvensomformerer og el-motorer og blæsere, så det rigtige udstyr vil kunne give det rigtig resultat. Hvis en el-motor drev din kompressor på dragsteren, kunne du have fuldt tryk fra "tomgang", hvis du skulle være interesseret i det.
Så kan man begynde at snakke kompression og forstærkning af mekaniske dele o.s.v., men vægt-mæssigt(stor el-motor/generator)er en el-løsning nok tungt ift. normal kompressor/turbo, men en potentielt installation vil nok være lettere (hvis der er plads).

Bare rolig, jeg ville aldrig købe det der, men jeg synes det er sjovt at læse om. Har selv installeret indsprøjtning på min gamle Kawa og det virker sgu kanon.
12. apr 2011 16:47  

13

smiliejamen så er vi jo enige *SSS*

12. apr 2011 21:57  

14

en elektrisk turbo til 200$ der bare monteres på et rør mellem luftfilter og indsugning og så lige lidt strøm til....
giver det ikke sig selv smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio