enterher, vi kan hurtigt blive enige om den løsning der er her sikkert ikke vil virke, men teorien er god nok. Og fordi der en masse kommentarer i linket som siger at det ikke virker, betyder det så at de har prøvet det og derfor taler af erfaring?
Hvis du læser hvad jeg skriver, så er det
potentielt 80 hk, som der står på hjemmesiden.
Og ja, en turbo = lag og en kompressor = tab af heste pga mekanisk træk.
Nu er jeg el-ingeniør og roder blandt andet med frekvensomformerer og el-motorer og blæsere, så det rigtige udstyr vil kunne give det rigtig resultat. Hvis en el-motor drev din kompressor på dragsteren, kunne du have fuldt tryk fra "tomgang", hvis du skulle være interesseret i det.
Så kan man begynde at snakke kompression og forstærkning af mekaniske dele o.s.v., men vægt-mæssigt(stor el-motor/generator)er en el-løsning nok tungt ift. normal kompressor/turbo, men en potentielt installation vil nok være lettere (hvis der er plads).
Bare rolig, jeg ville aldrig købe det der, men jeg synes det er sjovt at læse om. Har selv installeret indsprøjtning på min gamle Kawa og det virker sgu kanon.