Min bil (1,25 ECO+ GLX) er een af dem der skal opdateres i motorstyringen - min oplevelse, kritisk.
Jeg kommer til værkstedet (18/5-2011) for at få sat mit armlæn i (kunne først leveres nu, 4 uger efter bilen :S) samt justerer lygte (venstre stod for højt) og tågelygter (lyste 1 meter frem :S) - (deres checkskema klargøringseftersyn man får ved leveringen af bilen og alle deres flueben, er ikke det papir vær de er sat på - punkt A-3 handler bl.a. om lygte justering).
Da jeg ankommer til værkstedet, får jeg at vide motorstyringen også vil blive opdateret, da min bil er een af dem med fejl i TCS"en (jeg har ikke fået brevet endnu).
En time efter er han færdig med bilen og vi får os en lille sludder (kanon flink mek.)
Jeg kører derfra og opdager ret hurtig at:
Efter motorstyrings opdateringen virker stop/start systemet IKKE mere - fartpiloten får lige som bilen til at gynge lidt (gasser lidt op og ned hele tiden) - ca. 0,5 km mindre pr. l. synes jeg kan se på displayet (jeg køre flere gange om ugen Ballerup-Stubbekøbing retur ca. 270 km) - synes også motoren har fået mindre effekt, jeg træder mere på speederen nu end jeg plejer at skulle for at få den til at køre som jeg plejer (har kørt 6.400 km i bilen nu).
Mekanikeren som laver det motorstyring har fri i dag, så jeg kan ikke få den motorstyring i igen bilen blev leveret med før tidligst Mandag, grrrrr
Jeg skal ikke bruge det TCS til noget som helst, jeg køre nærmere økonomikørsel end racerkørsel.
PS:
Min er fra 20/4-2011 og var lige kommet til landet (det er en GLX model).
EDIT:
Jeg var i Stubbekøbing igår samt ud at køre her til formiddag inden jeg skrev indlægget hvor bilen opførte sig som beskrevet - nu har jeg her til aften været i Stubbekøbing igen og nu køre bilen som den hele tiden har gjort inkl. stop/start virker også igen. Det virker som om bilen skulle køre ca. 300 km før alt var normalt igen efter motorstyrings opdateringen, lidt dårligt at værkstedet ikke sagde det til mig.
EDIT 2 (Mandag 23/5-2011):
Den flinke mek. har lige haft ringet til mig. De har undersøgt sagen fundet frem til det samme som jeg selv, at bilen skal køre 100-300 km før stop/start osv. virker som det skal - værkstedet vidste intet om at det forholdte sig sådan efter en opdatering. Suzuki Danmark vil sende et brev ud til alle Suzuki forhandler/værksteder om forholdene de først 100-300 km. efter en motorstyrings opdatering, sagde mek.
Sådan som jeg forstod det på mek. så vil det være sådan hver gang man har fået lavet en motorstyrings opdatering.