logo banner
5. jul 2011 16:46  

Dårlig oplevelse med Finn Allan Eriksen Automobiler A/S i Viby J

---- UPDATE ----

Jeg har været i dialog med Finn Allan Eriksen og Suzuki. Dette har været et ganske behageligt forløb og vi er kommet frem til en aftale som vi alle er tilfredse med. En del af aftalen er at den ikke bliver kommenteret yderligere.

Mvh.
Jens

---- UPDATE ----

Hej,

Jeg har en Suzuki Swift 1.3 GLS 5d fra maj 2008, der har gået 23.400 km.
Da min ESP-lampe begyndte at lyse hele tiden (en måned efter 3 års service og udløb af garanti)kørte jeg til ovenvævnte forhandler/værksted og fik konstateret at ESP-modulet var gået i stykker (Fejlkode C10285).
Dette betyder nyt modul, pris: kr. 18.555.

Finn Allan Eriksen Automobiler A/S kontaktede Suzuki for at høre om der var en form for kulance når nu bilen ikke havde kørt mere og var så tæt på garantiperioden.

Desværre afviste Suzuki, hvilket de er i deres gode ret til, jeg må så bare konstatere at de har solgt mig et produkt der kun kan holde 3 år. En eller anden form for kulance ville markant have hjulpet deres rygte hos mig og min omgangskreds.

Finn Allan Eriksen Automobiler A/S tilbød derefter at jeg kunne få 10% rabat på modulet, men da jeg ikke synes udskrivningen står mål til mit bilforbrug bad jeg om en pris på bilen.
Over telefonen gav Finn Allan Eriksen Automobiler A/S mig en pris på 80-85.000 kr.
Jeg spurgte om en pris hvis jeg fik lavet modullet et andet sted (fx. Tyskland), men dette tilbud ville Finn Allan Eriksen Automobiler A/S ikke give.

Efter at have tænkt over tingene tager jeg ud til Finn Allan Eriksen Automobiler A/S og siger jeg gerne vil benytte mig af deres tilbud og sælge bilen.
Men nu siger Finn Allan Eriksen Automobiler A/S at tilbuddet kun gjaldt hvis jeg allerede havde fået lavet modullet (til trods for at det blev 100% konfirmeret under telefonsamtalen at tilbuddet var som bilen var pt. med defekt ESP-modul).

Altså ville en bil til 158.000.- efter tre år (og kun 23.400 km) koste 80.000 kr. hvilket svarer til et tab på 49.4% !!!!
Skulle jeg derudover lægge 17.000.- til reperation vil tabet være over 60%!.

Kan samtidigt se at tilsvarende biler (repareret) bliver sat til salg på bilbasen til 115.000.-.
Føler virkeligt at Finn Allan Eriksen Automobiler A/S prøver at snyde mig, og kan kun anbefale andre at få evt. tilbud på skrift (eller helt undgå Finn Allan Eriksen Automobiler A/S).

Det er desværre ikke første gang jeg har haft en negativ oplevelse med Finn Allan Eriksen Automobiler A/S.

Ved 2 års eftersyn skrev Finn Allan Eriksen Automobiler A/S i min servicebog at bilen burde få en undervognsbehandling, dette til trods for at jeg havde betalt Finn Allan Eriksen Automobiler A/S for at få bilen undervognsbehandlet.
Det blev konstateret at bilen havde fået undervognsbehandling, men man kan kun gisne om hvad der er blevet tjekket og lavet under selve erviceeftersynet og af hvilken kvalitet.

/end of rant

Mit formål med denne mail er også at høre om andre har haft ESP-problemer lige omkring udløb af garanti.

Mvh.
Jens

5. jul 2011 17:15  

1

Eneste jeg kan skrive er.
Kondolerer.
Jeg var ude for noget lignende selv.
Klaget på noget jeg oplever som en fejl på min bil, både til 30.000 og 45.000 km service.
Blev affejet med at alt var som det skulle være.
Da blien var 1.5 måneder over garanti fik jeg et tip om at den del jeg mente var fejl på, var under Suzuki sit udskiftningsprogram.
Jeg kørte ind til forhandler O.H. Automobiler, Rødekro, og bad dem tjekke om mit stelnummer var med i den gruppe der kunne få delen skiftet.
Ja, det var den sandelig. Min bil var indenfor serien der kvit og frit ville få den skiftet, i garantiperioden.
Jeg var altså 1.5 måneder over perioden. Så skulle jeg selv betale for det.
Jeg spurgte om han ikke kunne huske at jeg klage over fejle ved mine 2 forrige service. Ja, sidste service var faktisk lige der hvor garantie kun havde 1 uge tilbage.
"Nej, han kunne ikke huske at jeg havde nævt noget om det, for han fik 100 beskeder hver dag".

Så jeg skulle selv stå for regningen på de nye dele.

Sådan opfører desværre Suzuki Danmark sig. 3 år og dødsdommen er der.
Hjemme i Norge giver Suzuki Norge 5 års garanti, og de har haft det i MANGE år.
Det er stort set samme bil, bare i Norge sælger Suzuki altid med 4x4.

Jeg synes det er ret synd for dig, fordi din bil er kørt så meget lidt.
Jeg solgte selv min 2008 Januar Swift GL-A!!!! for 88.500,- sidste lørdag.
Og min var kørt 54.000,- km
Så du har bestemt en flottere bil, mere udstyr, og der er kørt LANGT under det halve af min.
Så at ikke din bil skulle være værdt på den rigtige side af 100.000,- kan jeg ikke forstå.

Men igen.
Det ser ud for os at Suzuki er gode nok i garantiperioden. Men så bliver en lukket ud i det kolde vejr, lige på datoen for garantiudløb.
Ene og alene på grund af det køber jeg KIA næste gang. De har skam 7års garanti på sine biler, så de står for sin kvalitet.

Igen, føler med dig og håber du kan finde et værksted det kan klare det billigere.
Hvad med at få delen hos en autohugger, og finde et værksted der og dygtige, serviceindstillet og billige.
Jeg ved Martinuz bruger et værksted her nede i Aabenraa hvor de klarer tingen for langt under halve prisen af hvad Suzuki skal have.
Så tjek lige:
www.faelleslager.dk/

Og spør Martinuz hvilken mekaniker det kan lave det.
Mon ikke ud klarer hele reperationen til godt under 10.000,- og ennu billigere.
5. jul 2011 17:18  

2

Ser på linket over at der er en hugger der har boksen.
"SAF26156 ESP 1.3EDC4 2007 13 B ELBOX TIL ESP 38720-63J1 Støvring"

Gå til linket, www.faelleslager.dk/
på venstre side vælger du model, "Suzuki" og tryg "søg"
Så vælger du model Swift 05->
I rullegardinmenuen vælger du ESP, og du får op en forhandler du kan ringe til.
Den har stået i en smadret bil der har kørt 13.000 km.
5. jul 2011 22:12  

3

Jeg har aldrig haft problemer med dem og altid fået god service i tilst hvor jeg købte min bil. Ksn godt følge dig det trist
5. jul 2011 23:18  

4

Prøv evt. at få tilbud hos Rohde i Flensburg.
6. jul 2011 00:25  

5

Vinge skrev:
Prøv evt. at få tilbud hos Rohde i Flensburg.

Jaha!!! For det er verdens bedste værksted??? Hahahah......
Nej, find hellere nogen der har styr på sit arbejde, og til en ok pris.

Rhode kan jeg på ingen måde anbefale.
Og ikke er de villige til at rydde op efter sig hellere når de har lavet noget forkert på din Swift, og ting går i stykker.

Satse hellere på autoophug for at købe delen, og Martinuz sit værksted for udskiftning.
6. jul 2011 07:11  

6

godt nok surt. Men det var godt nok ikke meget den har kørt på 3 år smilie
6. jul 2011 10:56  

7

Tusind tak for info, især 2r. Har købt boksen du linkede til, så skal bare lige have fundet nogen der kan skifte den for mig.

Igen takker mange gange.
7. jul 2011 23:51  

8

De kære ophuggere.. hva skulle vi gøre uden dem... jeg skal have ny bagrude visker. Suzuki vil have i nærheden af 4 kilo for en med montering... ophuggeren 500 kr og jeg kan selv montere den.. skal os have nye skinner så jeg lige kan smække org sæder i til syn.. så det er det værd smilie
jeg er lebbe.. deal with it boys!!!!
8. jul 2011 00:33  

9

jrj skrev:
Tusind tak for info, især 2r. Har købt boksen du linkede til, så skal bare lige have fundet nogen der kan skifte den for mig.

Igen takker mange gange.


Hvor meget kostede boksen hos huggern så?
8. jul 2011 16:32  

10

Det viste sig desværre at deres lagergut havde skrevet forkert så fik en EPS-boks. Så den ryger retur.

Så vidt jeg kan forstå er det hele ABS-pumpen der skal skiftes så skal nok have fat i en sådan.

Der er desuden nyt i sagen, jeg skrev en lidt muggen mail til Suzuki Bilimport Danmark A/S og de har kontaktet Finn Allan Eriksen. Ifølge mailen vil Finn Allan Eriksen kontakte mig snarest med et tilbud for udførelse af den omtalte reparation smilie

Så vil ikke kommentere yderligere på sagen indtil omtalte tilbud er fremkommet smilie
8. jul 2011 16:59  

11

jeg købte "heldigvis" ikke min bil ved overnævnte forhandler, men føler de gange jeg har været der oppe at der virkelig har været dårlig service.. for derfor lavet min bil hos mv auto service.. lille værksted med kun mester selv, også lægger det et sten kast fra suzuki forhandleren i viby, kan findes på fabriks vej..
8. jul 2011 17:07  

12

straube skrev:
jeg købte "heldigvis" ikke min bil ved overnævnte forhandler, men føler de gange jeg har været der oppe at der virkelig har været dårlig service.. for derfor lavet min bil hos mv auto service.. lille værksted med kun mester selv, også lægger det et sten kast fra suzuki forhandleren i viby, kan findes på fabriks vej..

Det samme gør jeg... Og ja Mark er dygtig.. Han Laver alt service på vores 3 swifter,, Så også mine varme anbefalinger.
så husk det MV Autoservice på fabriksvej i vivy J ,, smilie
9. jul 2011 01:46  

13

Havde selv samme problem med en fejl efter garantiperiodens udløb. Viskermotoren foran begyndte at "skure" ved brug og jeg kørte ned til Suzuki en uges tid efter jeg konstaterede fejlen. Han sendte en mekaniker ud, der konstaterede, at viskermotoren skulle skiftes. Værkføren slog min Swift op i systemet og kunne konstatere, at bilen var 3 uger over garantiperioden. Jeg spurgte høfligt, om de ikke kunne lave den på garantien alligevel, men fik en pæn afvisning og en pris på ny viskermotor på 4.500 kroner eks. montering.

Ærgeligt, men Suzuki er selvfølgelig i deres gode ret til at afvise mig. Tror dog jeg kan finde den billigere hos en autoophugger og så må jeg få søsters kæreste, der er mekaniker, til at skifte den en eftermiddag.

Jeg har for en uge siden konstateret en ny fejl. Olielampen blinker, når jeg starter bilen op og fortsætter med at blinke de første 2 - 3 minutters kørsel. Så forsvinder blinket, men kan til tider komme igen under kørslen.

Er dette normalt, eller kan det være en løs forbindelse på føleren eller lignende?

Jeg har en diesel 1.3 fra april 2008
9. jul 2011 02:01  

14

Olielampen blinker fordi den skal have skifte olie
9. jul 2011 02:13  

15

Tak Alto smilie

Kom selv frem til samme konklusion. Fik dog skiftet olie og oliefilter ifm service i efteråret og bilen har "kun" kørt 9.000 km siden.

Jeg fik udført service efter alle foreskrifter hos søsters kæreste i Slagelse, men ved ikke om han har haft en computer på og "nulstille" olielampen.

Kan det være pga. manglende nulstilling?

Skydes det mine mange korte ture og koldstarter?

Sidder der en sensor i bilen, der kan se hvornår olien er slidt?

Skyldes det at min bil er med partikelfilter og derfor skal olien skiftes oftere af hensyn til miljøet? (måling af bilen selv)

Hvor kan jeg hurtigt, nemt og billigt få skiftet olien? Og bør jeg skifte filter samtidig?

På forhånd tak smilie
9. jul 2011 07:12  

16

Det er partikkelfiltret der ikke kan regenere...
9. jul 2011 10:05  

17

Det er mange gange den har regenere så hvis kører mange korte ture så skal den regenere mange for at holde partikkelfiltret rent...ja du skal skifte oliefilter vær gange du skifter olie på den, jeg har ikke hørt om nogen der kan nulstille den hvis du ikke har en suzuki computer på den...

Kreler: Nej olielampe har ikke noget at gør med om den ikke kan regenene...der har du en partikkelfilter lampe til det
10. jul 2011 02:04  

18

Så fik jeg talt med mekanikeren og fik et yderst fornuftigt svar retur:

Olielampen blinker, fordi bilen registrerer mit køremønster og mine mange småture. Selvom bilen kun har kørt 9.000 km på nuværende olie og oliefilter, så skal olien skiftet pga. partikelfiltret, som ellers kan sode til eller noget i den stil og så skal det regenereres, hvilket hvis godt kan tage lidt tid og koste lidt penge.

Olielampen kan kun nulstilles via en Suzuki-computer, hvilket han fik gjort på et Suzuki værksted sidst den var til service.

Ovenstående blot til orientering, såfremt andre måtte have oplevet samme fænomen og er blevet bekymret ved at læse andre tråde i forum vedr. emnet.

Man skal i øvrigt ikke vente for længe med at skifte olie, når først olielampen begynder at blinke ved start, da det som skrevet kan gå ud over partikelfiltret smilie
10. jul 2011 10:13  

19

Det er så det jeg skriver i svar 17
10. jul 2011 23:39  

20

Rigtigt Alto - jeg tilføjede blot lidt uddybende info. Det var på ingen måde for at negligere dit svar!
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio