logo banner
25. nov 2011 14:51  

Spar To biler - Brøndby og deres service

Er der andre der har erfaringer med dette firma?
Jeg er p.t. meget utilfreds med deres service.

Mit forløb hos dem er som følger:
- Jeg købte for 3 måneder siden en Swift fra 2007, som havde kørt 31.000km.
- Efter 3 uger begyndte motorlampen at lyse.
- Jeg var hos Suzuki forhandler i slagelse, som fortalte mig, efter test, at det var katten der var ødelagt (EFTER 31000km ????).
- Dette giver jeg videre til Spar To biler, som siger at de blot skal slukke lampen og køre videre.
- 1 måned senere lyser lampen igen.
- Jeg får bilen på værksted hos Spar To, hvor de vælger at skifte tændspolerne.
- 1 måned senere lyser lampen igen.
- Jeg får bilen på værksted igen, hvor de denne gang vælger at skifte lambda sonde nr2.
- 1 dag efter lyser lampen nu igen, og jeg venter nu på at de skal ringe tilbage med info om hvornår jeg kan få bilen ind på værksted igen.

Mine spørgsmål er nu:

- Er jeg blevet taget i røven, og har købt en bil der er helt færdig?
- Hvordan dækker min garanti, hvis der bliver ved med at være problemer, eller at dette problem giver anledning til andre skader/slid?
- Hvordan står jeg, hvis vil have annulleret købet?
- Er der nogen der har forstand på hvad der kan være galt med bilen, siden katten ryger så tidligt, og er der andet jeg bør være opmærksom på?

PS. Alle service er overholdt og bilen fik ekstra service (fra forhandler), samt syn ugen inden jeg købte bilen.

MVH en meget utilfreds kunde, men med stor kærlighed til swift smilie

25. nov 2011 18:42  

1

Jeg er bange for at de måske skifter lamba eller tændspolerne som et nærig reperationstrik. Så når din garanti er udløbet, får du svaret om at katalysatoren er gåen og skal skifter.
Jeg tror nemlig katalysatoren koster noget mere end at skifte lambasonden.

Kan du ikke få et andet værksted (helst Suzuki) til at tage en vurdering af hvad der er galt med bilen.
Og siger de katten, så tager du den bekræftelse med til Spar To, og spørger dem hvorfor de mener det ikke er katten.
25. nov 2011 18:50  

2

sebastian se og få den til en anden suzuki forhandler og forklar om problemet og hør hvad de mener og siger de det er katten(kan tage et par timer hvis de skal lave papir på det også men en god ide og få så det ikke er ord mod ord) så tager du den tilbage til spar to og viser dem den rapport du får fra det andet værksted

så skal de lave den ifølge dansk lov er der 6 måneders garanti på en brugt bil og sker der noget med motor dele i den tid skal forhandleren kunne bevise det er dig der har skabt fejlen ellers skal de lave den ;)
25. nov 2011 19:07  

3

Det er også det jeg tror, men efter hånden kan de ikke rigtig gøre andet end at skifte katten.
Jeg har fået den testet med computer suzuki i slagelse, hvor de sagde at det var netop den der skulle skiftes.

Men min største bekymring er selvfølgelig om der kan være andet galt...
Nu har jeg kigget på FDM og de kan lave en garantitest, men 1000,- for noget der burde være i orden, synes jeg på en måde heller ikke jeg magter.
25. nov 2011 19:37  

4

Ved du hvad fejlkode hedder? den de læset ud i slagelse
25. nov 2011 19:51  

5

Jeg mener det var #420
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio