logo banner
8. dec 2011 10:01  

Periodisk fejl på en Swift - værkstedsregning

Min kæreste har en Swift diesel fra 2008, kørt knap 64.000 km.

Vi har et udestående med et stort suzuki værksted i Århus.

Vi oplevede en dag, at bilen havde "Start spærre" problemer, dvs at bilen lød som om at den ville starte anytime, men den kom ikke igang. Efter at have prøvet i nogle timer på forskellige tidspunkter, så lykkes det, og her starter så den lange proces med værkstedet. De melder den klar 3 gange efterfølgende, uden at den er det. De har lavet nogle ledninger, lavet fejlfinding og intet fungere. Vi spørger flere gange om det er nøglerne men det er det ikke.

Vi får skiftet en bestemt boks til bilen i forhold til startspærren, og så går det helt galt, og efter en måned uden bil, så finder de ud af at det er nøglerne, og vi får en samlet regning på over kr. 16.000, hvor største delen jo er timer på arbejdsløn.

De prøver at forklarer noget om periodsk fejl, og at de har brugt mange flere timer, men....vi er ikke medlem af fdm, og det er svært når man ikke er fagmand, at argumenterer på den måde, men det hænger jo ikke sammen. hvornår er man dårlig til sit arbejde, og hvornår kan man kræve sin ret.

Er der nogen som har lignende oplevelser, eller nogle bud på hvad man kan gøre? Jeg kender til bilklage.dk, og det er selvfølgelig en mulighed. Andre mekanikere som jeg kender, mener at 5 timers fejlfinding på et autoriseret værksted med deres computer osv, burde være mere end rigeligt til at lokalisere sådan en fejl.

8. dec 2011 10:47  

1

syntes det der lyder helt vildt, jeg ville da insistere på at betale for en fejlfinding, og så ellers udskiftningen af nøgler, men da ikke alle deres forsøg på at rette noget, uden at være sikre på at det er der fejlen ligger.
fordi jeg kan
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio