logo banner
30. apr 2012 00:13  

Defekt baghulsleje

Hejsa..

Jeg har desværre fået et defekt baghjulsleje. Min bil fylder 3 her til maj, men jeg har til min store skræk opdaget at sidst min Swift var til service var den 07/04-11 - vil det sige, at jeg ikke kan få det repareret på garantien, eller må jeg bide i det sure æble og betale hvad det koster??

Eller hvor strenge plejer de at være? Den har kørt 58000 km - og services er overholdt ved 15000, 30000 og 45000.

30. apr 2012 17:00  

1

Så tror jeg du i udgangspunktet vil møde et værksted der siger "du har forsømt dine services, og Suzuki sin garanti udløber".
Men du har måske stadig muligheden for at reklamere på fejlen.
Dog ligger bevisbyrden på dig at der er en produktionssvaghed, og at et leje er ment til at vare længere end de 58.000km du har kørt.

Hvor langt en forhandler regner med et leje skal holde, ved jeg ikke. Men har aldrig på nogle af mine biler skiftet hjulleje inden de første 100.000km.
30. apr 2012 19:03  

2

Jeg har så skiftet forhjulslejer ved 63000
30. apr 2012 20:14  

3

Blev det dækket under garanti?
1. maj 2012 21:32  

4

2r skrev:
Blev det dækket under garanti?


Nej min er fra 08 men det koster ikke meget at skifte
1. maj 2012 22:03  

5

Ja, for det er sjovt det der. Hvad er slidedele, og hvad er ikke.
Til eksempel har Kia 7 års garanti.
Men hvordan forholder de sig til at skifte:
Hjulleje, kobling, Xenon-lampe, manchetter, betrøk på seder etc etc.

Derfor var jeg nysgerrig på om hjulleje gik på garanti, men som du nævner er din udenfor garanti.
(Dog, som jeg har nævnt tidligere. Her i Norge har Suzuki haft 5 års garanti på alle sine modeller i mange mange år).
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio