Hey!
Min bil var lige til 105k km service + rust eftersyn i går (tirsdag). Mandag aften havde jeg været ude at køre og jeg tjekkede om mine lys fungerede (gør jeg tit da mine positionspærer sprængte af sig selv efter en måneds tid - fik byttet dem og sat nye i) og de fungerede upåklageligt.
Nå ja, men den kommer til service og mekanikeren ringer fordi jeg har glemt at lægge "nøglerne" til låseboltene på fælgene i bilen. Jeg bliver lidt forvirret da jeg lige har ligget og sovet (havde fri i går) og prøver på at finde en løsning (hvilket bliver at den skal på værksted igen i næste uge). Efter vi er kommet frem til at jeg bare skal bestille en ny tid når jeg henter bilen rykker han hurtigt videre til at et af nærlysene ikke virker og at en af positionspærerne er gået. Jeg siger så at det er sgu da underligt for jeg tjekkede i går og der virkede det helt fint + nærlysene er mindre end 4 måneder gamle og positionspærerne lige omtrent 1 måned. Han siger at de er gået og om han må skifte dem. Jeg er stadig lidt forvirret og siger ja uden at tænke over det, men at han skal lægge pærerne i bilen. Han siger at ja, han lægger de pærer der virker i bilen og jeg siger at nej, han skal lægge alle pærer i bilen.
Fint nok, jeg kommer ud for at hente bilen og får bestilt en ny tid. Da jeg så kommer ud i bilen ser jeg at pærerne er presset ned i nogle utrolig små kasser som de ikke kan være i og positionspærerne er klistret fast til kasserne med nogle utroligt klæbende sort tape. Jeg åbner en af kasserne og pærerne er blevet ridset for enden + de er totalt fedtet ind i et eller andet vaseline agtigt stads. Så nu er det da helt sikkert at ingen af dem virker.
Så tænker jeg; jeg tjekkede pærerne aftenen inden den kom på værksted og de virkede alle sammen fint - kan det virkelig passe at de tilfældigvis skulle være sprængt på den lille tur ud til mekanikeren? Det var ikke i samme side de var sprængt. Synes fandme det virker lidt sært. Det er da en nem måde lige at få en halv times ekstra løn + avancen på pærerne (hvilket selvfølgelig ikke er meget, men hvis man gør det ved alle bliver det da en del i længden).
Nå, men ville bare høre jeres mening - indlægget blev vist lidt langt...
Pærerne er forresten nogle GP Thunder 7500K og positionspærerne er de blå (ikke diode) fra injecto-performance.com
Mvh. Nicolai
//imp
*grå er det nye sort - bare lysere