Næsten et år har det taget Suzuki at udvikle den mere sportslige version er den nye swift. Vi har gjort nogle fremskridt i Genève med S-Concept. Men nu Frankfurt viser Suzuki nu den endelig version af den lille GTI'er, som skulle ramme forhandlerene i udgangen af 2011. For æstetik og koncept racing er stadig et strejf af den tidligere generation, men med mere emballage og elegance.
Med stort set brudt forhold med Volkswagen, gik ideen om en 1,4 TSI-motor under kølerhjelmen af Swift i helvede. Istedet har de valgt i vidder udvikling deres egen 1,6-liters, multi-ventil med 136 hk. Parret med en seks-trins manuel, det mest interessante er, at det har vundet i ydelse og forbrug er lavere i forhold til den tidligere 125 hk, med et gennemsnit på 6,4 godkendte L/100, og emissioner på 147 g / km CO2. Det maksimale drejningsmoment på 160 Nm er også højere end den udgående model (der var tilfreds med 148 Nm).
Ligesom de almindelige version, har Suzuki taget stor omhu og sikkerhedsforhold i Swift Sport. Den vil omfatte stabilitetskontrol, traction control og syv airbags (inklusive førerens knæ) som standard. Kigger vi på udseendet kan man se at den fået en ny kofanger både for og bag, en mere fremtræden bagdiffuser, plus en spoiler på bagklappen. Fælge bilver 17" alu. som standard. Selvfølgelig er heller ikke nogen mangel på sideskørter eller krom udstødningsrør.
Inden i er ændringerne små, de polstrede sportssæder med noget mere farverig. Der er brugt aluminium/læder på, rat og gearknop.
Sæderne har fået røde syninger. Som en god top-end model bør udstyret også omfatte integreret lydsystem, nøglefri adgang og start, automatisk klimaanlæg og fartpilot, Dog kan dette godt blive ændret alt hvad landene vælger af udstyr niveau.
kilde:http://es.autoblog.com/2011/09/12/frankfurt-2011-suzuki-swift-sport/
se resten af billederne her:
www.suzukiswift.dk/gallery/?GalleryID=3226
Mvh.
Dennis Skovbo Thorsen